فشار خون چه تاثیری بر بیماری ام اس دارد؟

12:40 - 11 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۲۹۵۰
نایب رئیس انجمن ام اس ایران به بیان توضیحاتی در خصوص تاثیر فشار خون بر بیماری ام‌اس پرداخت.

محمدعلی صحراییان در گفت‌وگو با میزان در پاسخ به این سوال که فشار خون چه تاثیری بر بیماری ام اس دارد؟، گفت: از آنجایی که مبتلایان به ام اس عمدتا در سنین جوانی قرار دارند، مشکل فشار خون در آن‌ها کمتر دیده می‌شود، اما برخی از افراد به دلایل مختلفی ممکن است هنگامی که با این بیماری مواجه هستند، دچار فشار خون شوند که نیازمند کنترل است.

این فلوشیپ ام اس ادامه داد: فشارخون بالا و طولانی مدت به عنوان یک عامل مساعد کننده برای ایجاد آسیب به مغز می‌تواند موجب بروز ناتوانی‌های درازمدتی در بیمار شود و علاوه بر عوارض ناشی از بیماری ام اس سبب تشدید مشکلات گردد.

وی ضمن اشاراه به اینکه تشخیص زود هنگام فشارخون و کنترل این عارضه در مبتلایان به این بیماری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: برخی از دارو‌هایی که برای بیماری ام اس مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند تا حدودی فشار خون را بالا ببرد و به همین دلیل لازم است طی مصرف این دارو‌ها فشار خون بیمار کنترل شود.

نایب رئیس انجمن ام اس ایران متذکر شد: اگرچه فشار خون در سنین جوانی عوارضی از خود نشان نمی‌دهد، اما چنانچه کنترل نشود، در بلند مدت با عوارضی بر روی سیستم عروقی قلب و مغز و همچنین کلیه‌ها همراه است و منجر به کاهش عملکرد سیستم‌های قلبی و عروقی می‌شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران توضیح داد: بیماران مبتلا به ام اس برای مصرف دارو‌های فشارخون باید حتما با متخصص مغز و اعصاب مشورت کنند تا تداخلی با سایر دارو‌های این بیماری پیش نیاید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *