وزیر صمت: طی دو هفته آینده تمام عرضه‌کنندگان سیمان باید وارد سامانه جامع تجارت شوند

15:05 - 23 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۷۷۹۸
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
وزیر صمت با بیان اینکه باید به سمت صادرات با کشورهای همسایه برویم، گفت: طی دو هفته آینده تمام عرضه‌کنندگان سیمان باید وارد سامانه جامع تجارت شوند تا رانت و دلالی از بین برود.

- سید رضا فاطمی‌امین در نشست هم‌اندیشی با «انجمن‌ها، تشکل‌ها و فعالان حوزه تولید سیمان» در جمع خبرنگاران، گفت: باید برای تمام حوزه‌ها و فعالیت‌ها به برنامه مشترک بین وزارتخانه و فعالان اقتصادی برسیم و در خصوص اینکه چه کارها و اقداماتی باید انجام شود این برنامه‌ها را با ذی‌نفعان خود همان وجه به اشتراک می‌گذاریم و از آن‌ها می‌خواهیم متناسب با اهدافی که پیش‌بینی کرده‌ایم برنامه ارائه کنند.

وی افزود: در وزارت صمت و دولت باید این چهار رویکرد را به خوبی انجام دهیم؛ اولین رویکرد باید اولویت‌گذاری را تعیین کنیم مثلاً در حوزه صادرات باید به سمت صادرات با کشورهای همسایه برویم.

وزیر صمت تصریح کرد: همچنین در اولویت دوم قاعده‌هایی را تدوین کنیم که این واحدها در حوزه مالیات و قیمت بستر بخش خصوصی و کسب‌وکارها را فراهم کنند.

وی اظهار داشت: رویکرد سوم در خصوص تسهیل گری است و رویکرد چهارم مربوط به نظارت است و باید این ۴ اولویت را در نظر بگیریم و به‌درستی انجام دهیم.

فاطمی امین با بیان اینکه به شدت با تصمیمات خلق‌الساعه مخالف است، گفت: وظیفه ما پیش بینی و رصد است و با روال درست باید پیش برویم.

وزیر صمت بیان کرد: در زمینه برق، احداث ۱۰ هزار مگاوات ویژه صنعت را در نظر داریم و از اوایل شهریورماه اعلام کرده‌ایم که تمامی دفاتر تخصصی همه استان‌ها باید از اول مهرماه برای سه ماه آینده برآورد مخاطراتی کنند و هر ماه نیز برنامه پایش داریم تا برای تمام صنایع، از جمله صنعت سیمان از سه ماه قبل آماده باشیم.

وی اذعان کرد: بحث بورس برای حاکمیت و صنعت مهم است اگر مازاد تقاضایی باشد و درآمد ایجاد شود دیگر به جیب دلالان نمی‌رود و این درآمد به جیب تولید کننده می‌رود.

وزیر صمت با اشاره با اینکه فقط تولیدکننده سیمان در بورس ورود نمی‌کند، تاکید کرد: به جز تولیدکنندگان تمام مصرف کنندگان، عاملین فروش، شرکت هایی که مواد اولیه آن ها سیمان است باید در بورس و سامانه جامع تجارت وارد شوند و طی دو هفته آینده تمام عرضه کنندگان سیمان باید وارد سامانه جامع تجارت شوند و گرنه اجازه هیچ گونه عرضه ای در بورس را ندارند و ورود به این سامانه رانت و دلالی را از بین می‌برد.

فاطمی امین در ادامه گفت: برنامه مسکن شروع شده و ۴ میلیون مسکن باید ساخته شود و این امر امکان پذیر است و رونق تولید بسیار بزرگی دارد. در حوزه سیمان پیگیری‌ها شروع شده است، زیرا سیمان در خصوص ساخت مسکن و صادرات برای ما بسیار اهمیت دارد.

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *