تلاش برای دستگیری 2 متهم فراری قاچاق سوخت به امارات/آزادی مدیرعامل با قرار وثیقه 7 میلیاردی

10:17 - 21 شهريور 1394
کد خبر: ۷۵۶۲۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان- آقاجری با تاکید بر برخورد قاطع دستگاه قضایی با قاچاقچیان سوخت، گفت: در برخورد، صدور، قطعیت و اجرای آراء با متخلفین برخورد شدیدتری صورت می‌گیرد که این امر برای قاچاقچیان سوخت بازدارنده خواهد بود.
«علیرضا آقاجری» در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان با تشریح آخرین جزییات پرونده قاچاق سوخت به کشور امارات بیان کرد: در حین بازرسی از عملکرد گمرک بندر امام خمینی (ره) مشخص شد یک شرکت آموزشی، فرهنگی و غیرانتفاعی، 2.400.000 لیتر گازوئیل به کشور امارات صادر کرده‌است.

وی افزود: این شرکت 119 کانتینر بیست فوت حامل مواد متانول به کشور امارات را صادر کرده که یکی از این کانتینرها حامل سوخت گازوئیل بوده است، در مسیر بازگشت حین بازرسی مشخص می‌شود که 2.400.000 لیتر گازوئیل به ارزش 35 میلیارد ریال به کشور امارات صادر شده است.

دادستان ماهشهر در ادامه بیان کرد: با تشکیل پرونده و جمع‌آوری مستندات موضوع به دادستانی ارجاع که پس از رسیدگی‌های صورت گرفته در مورد مدیرعامل شرکت مذکور اقدام قضایی به‌عمل آمده است.

وی همچنین گفت: مدیرعامل شرکت با قرار وثیقه به ارزش 70 میلیارد ریال آزاد و تلاش برای دستگیری دو متهم دیگر این پرونده ادامه دارد، همچنین پرونده‌ای جهت رسیدگی به تخلفات کارکنان گمرک بندر امام و منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر تشکیل که در دست بررسی است.

 به گزارش ، سازمان بازرسی در چند روز گذشته از تخلف میلیاردی قاچاق سوخت در بندر ماهشهر خبرداده بود که از سوی یک شرکت آموزشی، فرهنگی و غیرانتفاعی 2.400.000 لیتر گازوئیل به کشور امارات صادر شده است، علیرغم تکمیل فرآیند اظهارنامه از جمله صدور پروانه لیکن به دلایل نامعلومی از صادر کردن کالا خودداری کرده بود.

با پیگیری‌های صورت گرفته توسط اداره کل بازرسی استان خوزستان و اخذ مستندات از گمرک بندر امام خمینی (ره) و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مشخص شد که طی سال 93 بیش از 2.400.000 لیتر گازوئیل به‌جای متانول از بندر امام خمینی(ره) به کشور امارات عربی متحده به‌صورت قاچاق صادر و کلیه فرایند آن با نام متانول بوده است.

 شهر ماهشهر مرکز شهرستان بندرماهشهر است و ديگر شهرهای تابع اين شهرستان عبارتند از: سربندر(بندرامام)-شهر چمران(جراحي). ارتفاع این شهر از سطح دریا ۳ متر است. ماهشهر کنونی شامل دو بخش است، بندرماهشهر قدیم و دیگری موسوم به ناحیهٔ صنعتی.
بندرماهشهر دارای مساحت ۲۷۱۳ هکتار که بعد از اهواز وسیع ترین شهر خوزستان است. این شهر به دلیل وضع طبیعی مناسب بندرگاهی و اجرای طرح‌های صدور فراورده‌های نفتی پالایشگاه آبادان و همچنین نزدیکی به بندرامام خمینی و مجتمع‌های پتروشیمی مجاور آن، شهری مهاجرپذیر است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *