دوچرخه سواران عابر پیاده نیستند

9:38 - 16 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۵۷۳۴
علی اصغر شریفی گفت: دوچرخه سواری در مسیر خلاف جهت و عبور از چراغ قرمز برای دوچرخه سواران تخلف است.
- به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ صبح امروز علی اصغر شریفی رییس اداره اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص دوچرخه سواری در مسیر خلاف جهت و عبور از چراغ قرمز توضیح داد.

شریفی گفت: چند نکته مهم و حائز اهمیت در خصوص دوچرخه سواری وجود دارد که می‌بایست دوچرخه سواران عزیز حتما به این نکات توجه لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: زمانی که شما سوار دوچرخه هستید و در حال تردد، دیگر از بحث عابر پیاده موضوع خارج می‌شود و در واقع شما راننده این وسیله نقلیه غیر موتوری می‌شوید.

شریفی بیان داشت: در واقع هر وقت کلمه راننده به فردی اطلاق می‌گردد آن راننده باید نکات ایمنی تردد را نیز حتما رعایت نماید.

وی افزود: بعضا مشاهده می‌گردد برخی از راکبین دوچرخه سوار اقدام به رانندگی در مسیر خلاف جهت مسیر و رانندگان عبوری می‌نمایند و اینجا اگر حادثه‌ای روی دهد مطمئنا در این حادثه سهم تقصیر به راننده دوچرخه داده می‌شود.
 
بیشتر بخوانید:

رییس اداره اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ: تخلف دیگری هم که برخی از دوچرخه سواران انجام می‌دهند و امیدواریم که هرگز شاهد آن نباشیم عبور از چراغ قرمز توسط دوچرخه سواران عزیز می‌باشد که توصیه می‌شود به هیچ عنوان این خطر را به جان نخرید و این تخلف را انجام ندهید.

شریفی بیان داشت: حرکت در خلاف جهت نیز جز تخلفاتی است که ممکن است دوچرخه سواران انجام دهند و اگر حادثه‌ای به واسطه این تخلف به وجود بیاید، چون شما راننده این وسیله نقلیه هستید، حرکت خلاف جهت نیز مصداق تخلف حادثه ساز محسوب شده و خدای نکرده اگر حادثه‌ای پیش بیاید در کروکی و گزارش پلیس راننده دوچرخه سوار مقصر شناخته می‌شود.

وی اشاره کرد: امیدورایم که با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی ورانندگی حین حرکت با این وسیله ایمن و پاک تردد‌های بدون خطری داشته باشید.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *