محمودزاده: پرسپولیس قطعاً نمی‌تواند بازیکن خارجی بگیرد/ استقلال باید کمیته وضعیت را مجاب کند

0:29 - 16 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۵۷۰۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ گفت: باشگاه پرسپولیس قطعا نمی‌تواند بازیکن خارجی جذب کند.

- فریبرز محمودزاده مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ درباره فسخ قرارداد رشید مظاهری و شرایط استقلال و پرسپولیس برای جذب بازیکن و مربی خارجی اظهاراتی داشت که گزیده آنرا در زیر می‌خوانید:

*به‌روزترین مورد فسخ، رشید مظاهری بود که امروز بعدازظهر به سازمان آمد. مسئولیت این فسخ قرارداد هم با بازیکن است و احتمال محرومیت وجود دارد.

*باشگاه پرسپولیس قطعا نمی‌تواند بازیکن خارجی جذب کند.

*استقلال برای جذب بازیکن خارجی باید کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال را مجاب کند.

*برای اولین‌بار اعلام می‌کنم پرونده‌های خارجی در حال بررسی محدودیتی در جذب بازیکن خارجی ایجاد نمی‌کند.

*مظاهری امروز بعد از ظهر به باشگاه استقلال آمد و قرارداد خود را یکطرفه فسخ کرد. امکان فسخ باز هم وجود دارد و این مساله در فوتبال دنیا وجود دارد. این فسخ یکطرفه در فوتبال دنیا کم کم دارد جا می‌افتد، اما امکان محرومیت برای بازیکن وجود دارد. مهدی ترابی فصل پیش ۸۲ درصد از مبلغ قرارداد خود را دریافت کرده بود، اما در قرارداد او قید شده بود که اگر ۹۰ درصد مطالبات خود را نگیرد، می‌تواند یکطرفه فسخ کند و این کار را حتی خود باشگاه می‌تواند انجام دهد.

*در مکاتبات انجام شده در فدراسیون فوتبال همه تیم‌ها به جز تیم سپاهان، استقلال و پرسپولیس در بخش داخلی محروم از نقل و انتقالات بودند و بقیه تیم‌ها باید مشکلات خود را حل کنند.

*دستور العمل ما درباره ثبت قرارداد بازیکن و مربی خارجی در چند بخش تفکیک شده است. همه باشگاه‌ها باید بند ۳ این قانون را رعایت کنند که هر باشگاه باید تضامین حقوقی جذب بازیکن و مربی خارجی را پرداخت کند. کشور ما در این بخش آسیب دیده است. بند دوم این مساله، احراز صلاحیت حقیقی بازیکن و مربی خارجی است.

*اجازه بدهید ما به صورت صریح مطرح کنیم و آن چیزی که به نظر می‌رسد، چون استقلال پرونده استراماچونی را در دادگاه CAS برده است، می‌تواند شرایط هموارتری داشته باشد. پرونده‌های در حال بررسی در فیفا و دادگاه CAS جزو این قانون نخواهد بود.

*ارقام قرارداد باید اراده باشگاه‌ها مبنی بر کاهش قرارداد‌ها وجود داشته باشد. فصل گذشته رقم قرارداد‌ها بسیار بالا بود. هیچ نرخ ارزی نباید در قرارداد‌ها وجود داشته باشد و باید قرارداد‌ها به ریال یا تومان باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *