رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دستگاه قضایی هرگز از نقدی که علمی، منصفانه و خردمندانه باشد گریزان نیست

14:32 - 06 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۲۹۴۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: دستگاه قضایی هرگز از نقدی که علمی، منصفانه و خردمندانه باشد گریزان نیست، بلکه از آن به عنوان شناخت دقیق راه‌های تعالی و بالندگی استفاده می‌کند.
- غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد در نشست آسیب شناسی جشنواره عدلیه و رسانه و تجلیل از عوامل برگزاری آن، اظهار داشت: پیام اختصاصی ریاست قوه قضاییه به جشنواره نشان از اهتمام جدی مجموعه قوه قضاییه به امور رسانه‌ای و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در ارتقاء آگاهی‌های عمومی و حقوقی دارد.

وی افزود: نگاه ریاست قوه قضاییه به مسئله رسانه‌ها و مسائل کلان قوه قضاییه نگاهی تخصصی، عمیق و دقیق است که در همین کمتر از دو ماه زعامت بر قوه قضاییه مشخص است.

رئیس کل دادگستری استان یزد، وجه مثبت و ارزشمند جشنواره را همکاری، تعامل و همراهی دادگستری و دستگاه‌های وابسته به قوه قضاییه در استان به همراه شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و بیان داشت: وقتی نگاه فقط مردم باشد و هدف فرهنگ سازی، توسعه قانونمداری و ارتقاء اطلاعات عمومی و حقوقی و حقوق شهروندی باشد، اراده‌هایی به هم می‌پیوندد که به دنبال تولید محتوای ارزشمند برای تعالی روح و اندیشه شهروندان باشد و این اراده در قالب جشنواره متجلی می‌شود.

وی نقد پذیری را نشانه رشد و کمال دانست و با ذکر حدیث " أحَبُّ إخوانی إلَیَّ مَن أهدی إلَیَّ عُیُوبی " از امام صادق علیه السلام، اظهار داشت: همان طور که در تعالیم اسلام و روایات اهل بیت علیهم السلام آمده است، نقد پذیری نشانه رشد و بالندگی است و دستگاه قضایی همانطور که امروز اصل جشنواره با هدف آسیب شناسی به بوته نقد گذاشته است عملکرد خویش را نیز در مظان نقد افراد منصف و فرهیخته قرار می‌دهد تا همراه با نقد عالمانه، راهکار عملیاتی نیز ارائه دهند.

وی، تقدیر از تعدادی از منتقدین دستگاه قضایی در بخش جنبی جشنواره عدلیه و رسانه را نشانه سعه صدر و پختگی کار ذکر کرد و گفت: دادگستری هرگز از نقدی که علمی، منصفانه و خردمندانه باشد گریزان نیست، بلکه از آن به عنوان شناخت دقیق راه‌های تعالی و بالندگی استفاده می‌کند.

وی با اشاره به برنامه ریزی جهت رقم زدن دومین دوره جشنواره، ارائه نظرات، انتقادات و پیشنهادات همه اصحاب رسانه، فعالان فرهنگی، استاتید دانشگاه را درخصوص دومین دوره خواستار شد و تصریح کرد: پل‌های ارتباطی دادگستری از طرق مختلف اعم از تلفن، پست الکترونیک و شبکه‌های مجازی پذیرای نظرات و پیشنهادات می‌باشد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *