دانشگاه‌ها با هماهنگی ستاد ملی کرونا شیوه آموزش را اعلام می‌کنند

4:42 - 04 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۲۲۵۲
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت‌: دانشگاه‌ها برای آغاز آموزش حضوری با نظر ستاد ملی کرونا و وهماهنگی با دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر خود در شیوه آموزش استقلال دارند.
علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با میزان در مورد اقدامات ویژه جهت بازگشایی
دانشگاه‌ها و طرح‌هایی مشابه همچون  پروژه مهر و برنامه‌هایی از این دست گفت: شرایط وزارت علوم متفاوت است، هم از نظر سن دانشجویان و هم ساعات حضور آنان در دانشگاه، خوابگاه، سلف سرویس و سایر فضا‌های آموزشی، از این رو برنامه‌های ویژه و مختص به خود را هر یک از دانشگاه‌ها به شکلی مستقل با توجه به امکانات، زیر ساخت‌ها، شرایط شهری که دانشگاه در آن مستقر است و موقعیت فیزیکی دانشگاه خواهیم داشت.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های کشور با توجه به شرایط موجود بیماری و شهر محل استقرار می‌توانند با در نظر گرفتن تصمیمات و ابلاغیات ستاد ملی کرونا و دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر خود در نحوه آموزش برای سال جاری اقدام کنند.
وی افزود: ما ممکن است دانشگاه‌هایی داشته باشیم که بیشتر دانشجویانش بومی خود آن شهر باشند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتی قبل از واکسیناسیون بتوانند کلاس‌های حضوری با مجوز ستاد کرونا داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در صورت واکسیناسیون سراسری دانشجویان برای حضور آنان در کلاس‌های درس حضوری الزامی به ارائه کارت واکسیناسیون است یا خیر، گفت:به طور کلی باید دانشجویانی که واکسینه شده اند در کلاس‌ها حضور یابند، اما مطالبه آن و نحوه استعلام از این اینکه دانشجویان فرآیند واکسیناسیون را طی کرده اند یا خیر بر عهده خود دانشگاه‌ها و تصمیمات خود آنان است.

وی در مورد پوشش واکسیناسیون اساتید و و کارکنان دانشگاه‌ها گفت: آماری در اختیار ما برای ارائه وجود ندارد با توجه به اینکه مجری واکسیناسیون وزارت بهداشت است و وزارت علوم به عنوان بهره بردار در این روند حضور دارد از این جهت آمار دقیقی در اختیار نداریم، اما دانشگاه به دانشگاه و شهر به شهر این روال در حال تکمیل است.

خاکی صدیق در مورد واکسیناسیون دانشجویان گفت: برخی از دانشگاه‌ها که تعداد آن هم کم است با هماهنگی‌هایی با دانشکده‌های علوم پزشکی خود فرآیند واکسیناسیون دانشجویان خود را آغاز کرده اند اگرچه که طبق نامه‌ای قرار بر این شده است که دیگر دانشگاه‌ها راسا و به عنوان مجری این کار را انجام ندهند.

وی در پایان گفت: زمان دقیقی برای آغاز سراسری واکسناسیون دانشجویان اعلام نشده است اگرچه که در تلاش هستیم که این فرآیند با توجه به آغاز سال تحصیلی هر چه سریع‌تر انجام گیرد.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *