سازمان ملل شرایط اردوگاه‌های آوارگان یمن را اسفناک خواند

12:13 - 03 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۲۱۱۷
کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل شرایط پناهگاه ها و اردوگاه ها در یمن را وخیم توصیف کرد.

- در حالی که جنگ در استان مارب یمن باعث می‌شود افراد بیشتری مجبور به فرار شوند، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و آژانس پناهندگان سازمان ملل نسبت به سطح هشداردهنده نیاز‌های بشردوستانه در جوامع آواره، هشدار داده است.

به گزارش «دِو دیسکورس»، از ابتدای سال جاری، نزدیک به ۲۴ هزار نفر بر اثر درگیری‌های مسلحانه، گلوله باران و حملات هوایی در استان مارب، منطقه‌ای که در حال حاضر میزبان یک چهارم از ۴ میلیون آواره داخلی یمن است، آواره شده‎اند.

ارزیابی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نشان می‌دهد که شرایط اردوگاه‌های آوارگان بسیار اسفناک است.

این اردوگاه‌ها از ظرفیت خود فراتر رفته‎اند و در مجموع نزدیک به ۱۹۰ هزار نفر را میزبانی می‌کنند؛ پناهگاه‌ها و اردوگاه‌ها ناکافی هستند و بسیاری از آن‌ها بر اثر سیل و حوادث آتش سوزی آسیب دیده یا ویران شده‎اند.

تعداد زیادی از خانواده‌های آواره مجبور شده‎اند با استفاده از پتو‌های قدیمی و روکش‌های پلاستیکی محل اقامت خود را بسازند.

این اردوگاه‌ها از نظر آب تمیز، سرویس بهداشتی، برق و امکانات بهداشتی با کمبود مواجه هستند.

به دلیل ناامنی حاکم در منطقه، تنها ۲۱ درصد از ساکنان توسط سازمان‌های امدادی قابل دسترسی هستند، زیرا این خانواده‌ها در مجاورت خطوط مقدم جنگ آواره شده‎اند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از همه طرف‌های درگیر می‌خواهد تا دسترسی بدون مانع به اردوگاه‌ها را تضمین کنند تا تحویل ایمن کمک‌های امدادی تضمین شود.

۸۵ درصد از خانواده‌های آواره قادر به پرداخت اجاره به طور منظم نیستند، زیرا امکانات معیشتی کمیاب است و یک چهارم افررادی که در مارب آواره شده‎اند منبع درآمد ندارند.

زنان و کودکان ۸۰ درصد آوارگان را تشکیل می‌دهند؛ با گزینه‌های محدود سرپناه، آن‌ها بیشترین آسیب را از شلوغی ناشی از آن، عدم رعایت حریم خصوصی و دسترسی محدود به خدمات اولیه، مانند سرویس بهداشتی یا آب دارند.

پایان دادن به درگیری تنها راه جلوگیری از آوارگی و رنج مردم یمن است.


برچسب ها: یمن ائتلاف سعودی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *