چند توصیه در روز پزشک

9:52 - 01 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۱۴۰۴
هر چند در جامعه پزشکی ما هستند پزشکانی که تعداد آن‌ها کم نیست و با اخلاق پزشکی خود در راه یاری جامعه و کاهش درد و رنج بیماران گام بر می‌دارند و از دریافت زیر میزی و دستمزد‌های نجومی پرهیز می‌کنند و با این وجود از نظر مالی نیز کمبود ندارند.

- با همه احترام و عزتی که برای این قشر قائل هستیم، اما در میان آن‌ها هستند افرادی که اندیشه آن‌ها تنها پول است و بس!

نزدیک به دو سال است که جامعه پزشکی درگیر بیماری کرونا است و در این مدت جانفشانی این عزیزان است که توانسته از درد و رنج بیماران بکاهد، اما ابعاد فاجعه کرونا آنقدر بزرگ است که نه تنها نظام سلامت کشور را فرسوده کرده بلکه مردم را نیز به گرفتاری‌های زیادی دچار کرده است.

در این شرایط ویژه که همگان باید سعی کنند با همیاری و همدردی، کمک حال یکدیگر باشند، برخی از پزشکان هستند که همچنان در اندیشه مال اندوزی خود هستند.

از این قشر تحصیل کرده نه تنها در این شرایط بلکه در هیچ مقطعی انتظار نمی‌رود که تفکرات مادیگرانه خود را به جامعه تحمیل کنند و برای یک عمل جراحی یا هر نوع درمانی مطالبه میلیونی خارج از نظام سلامت کشور داشته باشند.

اکنون که مردم این گزارش را می‌خوانند یا می‌شنوند به تجربه‌هایی که خود در این زمینه داشته اند بر می‌خورند.

امروز روز پزشک است، پزشکی که همه عمر کوتاه خود را برای پیشرفت در زمینه پزشکی گذاشت و توانست زبانزد جهان شود و کتاب قانون او در دانشگاه‌های دنیا تدریس شود.

با وجود چنین الگوی جهانی آیا جایز و صلاح است که برخی در جایگاه پزشکی خود سوء استفاده کنند؟ این که پزشکی تأکید می‌کند بیمار حتما باید برای آزمایش و عکس به فلان آزمایشگاه یا رادیولوژی برود یا این که در اعمال جراحی دستمزد خارج از سیستم بخواهد زیبنده جامعه پزشکی ما نیست.

هر چند در جامعه پزشکی ما هستند پزشکانی که تعداد آن‌ها کم نیست و با اخلاق پزشکی خود در راه یاری جامعه و کاهش درد و رنج بیماران گام بر می‌دارند و از دریافت زیر میزی و دستمزد‌های نجومی پرهیز می‌کنند و با این وجود از نظر مالی نیز کمبود ندارند.

در شرایط موجود که کرونا در کشور می‌تازد و همچنان قربانی می‌گیرد، در نظام بهداشت و درمان کشور هستند افرادی که با رفتار‌های خود به وجهه کادر درمان کشور لطمه می‌زنند و در کنار این افراد بی اخلاق، هستند پزشکان متعهدی که در راستای اخلاق حفره‌ای پزشکی تلاش می‌کنند و مردم ایران قدردان آن‌ها هستند.

ابو علی سینا الگوی بزرگی برای جامعه پزشکی نه تنها کشور بلکه همه پزشکان دنیا است. نباید وجهه این پزشک جهانی تخریب شود.

مردم در شرایط اقتصادی نامناسبی به سر می‌برند از یک سو شرایط اقتصادی و از سوی دیگر وضعیتی که به خاطر کرونا در کشور حاکم شده تحت فشار شدید قرار دارند.

اوضاع حاکم بر کشور حکم می‌کند اقشار در کنار هم برای کاهش درد‌های موجود گام بردارد و در این عرصه پزشکان عزیز سهم بیشتری دارند.


برچسب ها: کرونا پزشک پزشکان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *