الحوثی: ممانعت از برگزاری مراسم حج توسط آل سعود، گامی خطرناک علیه جهان اسلام است

18:57 - 18 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۸۱۵۱
رهبر جنبش انصارالله یمن ضمن اشاره به ممانعت رژیم سعودی از برگزاری مراسم حج گفت: این اقدام بسیار خطرناک علیه جهان اسلام است.

-عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن امروز در سخنرانی که داشت گفت: ممانعت رژیم سعودی برای دومین سال از برگزاری مراسم حج به بهانه کرونا موضوع بسیار خطرناک و همانند توهین به خانه خداست و بهانه شیوع ویروس کرونا برای عدم برگزاری مراسم حج غیر قابل توجیه است. محدود کردن حج به کشور خاص و تعداد مشخص، به معنی تعدی به حرمت رکن مهم اسلامی یعنی حج است. این گامی خطرناک علیه جهان اسلامی است.

الحوثی همچنین در ادامه تاکید کرد: بسیاری از کشور‌های اسلامی توجیهات سعودی را قبول کرده‌اند، اما ما آنرا قانع کننده نمی‌دانیم بلکه آنرا فاقد اعتبار می‌دانیم. ما از رژیم سعودی می‌خواهیم که مانع برگزاری فریضه الهی حج نشود و زمینه حج و عمره مسلمانان را فراهم کند. از کشور‌های اسلامی هم که توجیهات سعودی را قبول کرده اند، می‌خواهیم که تجدید نظر کنند.

رهبر جنبش انصارالله یمن افزود: امیدواریم که کشور‌های اسلامی به رژیم سعودی فشار بیاورند و برای باز کردن مسیر حج به سوی حجاج اصرار کنند. توجیه مقامات سعودی و بهانه واهی کرونا بی اساس است و با این وجود رژیم سعودی فعالیت‌های تفریحی را تعطیل نکرده است.

الحوثی در ادامه اضافه کرد: از مهمترین تحولات سال هجری قمری گذشته نبرد شمشیر قدس بود. عملیات شمشیر قدس گامی موفق بود که با نصرت الهی به پیروزی رسید. عملیات شمشیر قدس سازشکاران را رسوا کرد و اینکه سازشکاران همسو با اسرائیل حرکت می‌کنند و جنبش‌های مقاومت را مورد سرزنش قرار می‌دهند.

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: رسانه‌های سعودی و اماراتی در خدمت دشمن صهیونیست هستند. رژیم صهیونیستی حتما شکست خواهد خورد و حامیان و سازشکاران با آن هم به طور حتم دچار شکست می‌شوند، زیرا این وعده الهی است.

الحوثی با اشاره به حملات گسترده به جنبش حماس، تصریح کرد: «مسئولیت مذهبی، اخلاقی، قومی و ملی این است که همه از مسئله فلسطین حمایت کنند... اگر رژیم سعودی در کنار مقاومت فلسطین قرار گیرد، ما از این موضعگیری استقبال خواهیم کرد».

وی با بیان اینکه مشکل امارات و عربستان با حماس این است که این جنبش در برابر دشمن اسرائیلی ایستادگی کرده است، صدور حکم‌های ظالمانه زندان علیه زندانیان فلسطینی در بند ریاض را محکوم کرد.

رهبر انصار الله تأکید کرد، جرم‌انگاری حمایت از مقاومت فلسطین از نگاه عربستان و امارات و حامیان آنان، انحراف بزرگی است و ریاض نیز با صدور این حکمها، به دشمن صهیونیست، ابراز دوستی کرده است.

الحوثی به پیشنهاد صنعاء درباره تبادل اسرا با عربستان اشاره کرد و گفت: «بار دیگر پیشنهاد خود به رژیم سعودی را برای تبادل افسران اسیر سعودی در قبال آزادی زندانیان فلسطینی را مطرح می‌کنیم».

الحوثی در بخش دیگر اظهارات خود، از پاسخ جنبش حزب الله به رژیم صهیونیستی تقدیر و تأکید کرد، کشور‌های خیانتکار در راستای انتقاد از این عملیات تلاش می‌کنند، ولی در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها ساکت هستند.

وی با تأکید بر حمایت انصارالله از جنبش حزب الله، از تداوم محاصره یمن توسط ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی انتقاد و تصریح کرد، تداوم جنگ و درگیری در کشور‌های اسلامی، راهبرد آمریکایی-انگلیسی-اسرائیلی است، و اظهارت آمریکا برای پنهان کردن توحش و خوی جنایتکار خود است.

رهبر انصارالله ادامه داد، محاصره، بخشی از تجاوز و جنگ علیه یمن است و بر اساس هیچ قانونی نیست. به همین دلیل، ائتلاف سعودی، از ورود دارو، غذا و فرآورده‌های نفتی به یمن جلوگیری می‌کنند.

الحوثی ضمن انتقاد از جنگ اقتصادی علیه یمن و غارت منابع نفتی و گازی این کشور، خاطر نشان کرد: «تداوم توطئه علیه پول ملی، مسئله خطرناکی است که به ضرر ملت یمن است و به همین دلیل بر روی آن تمرکز می‌کنند... آمریکا و انگلیس، از محاصره و توطئه اقتصادی به عنوان راهبرد اصلی خود برای ضربه زدن به ملت‌های اسلامی استفاده می‌کنند».

وی با بیان اینکه جنگ آمریکا علیه همه ملت یمن است، بر این باور است که هدف اصلی تجاوز به این کشور، شکنجه ملت، به بردگی گرفتن آنان و اشغال خاک این کشور است.

رهبر انصارالله ضمن انتقاد از دولت مستعفی و رئیس جمهور فراری این کشور، تأکید کرد، همه تصمیمات این دولت، علیه ملت یمن است و چنین دولتی هیچ گونه مشروعیتی ندارد.

عبدالملک با تأکید بر اینکه سخنان آمریکا درباره صلح، یک فریب است، گفت: «صلح در دسترس است. موضع ما دفاع از خود است؛ زیرا ملتی هستیم که به آن تجاوز صورت گرفته و بخش زیادی از خاک آن اشغال شده است؛ لذا اگر تجاوز متوقف و محاصره لغو و اشغالگری به پایان رسد، مشکل حل خواهد شد».

وی با بیان اینکه مفهوم صلح به شیوه آمریکایی، تسلیم شدن است، تأکید کرد: «ما خواستار صلح هستیم. ما از تداوم تجاوز و محاصره رنج می‌بریم... با وجود تداوم حملات، تجاوزات و محاصره، نمی‌توانیم صلح را بپذیریم».

رهبر انصارالله با اشاره به اینکه صنعاء آماده صلح واقعی است، نه فریب، خاطر نشان کرد: «چندین طرح ارائه کردیم و زمانی که عمانی‌ها به صنعاء آمدند، طرح‌های مهمی دادیم...، ولی مشکل اصرار کشور‌های ائتلاف به تداوم تجاوز، محاصره و فریب است».



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *