ورود قاطع دستگاه قضایی برای مقابله با زمین خواری در شهرک صیاد شیرازی

19:20 - 27 تير 1400
کد خبر: ۷۴۲۵۵۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از ورود قاطع دستگاه قضایی برای تشدید اقدامات مقابله‌ای با زمین خواری به ویژه در شهرک صیاد شیرازی خبر داد و گفت: بخشی از دلالان و سودجویان فروش غیرقانونی اراضی در حاشیه شهر کرمان شناسایی شده و برخورد با آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

- دادخدا سالاری در حاشیه شورای حفظ حقق بیت االمال استان کرمان گفت: بخشی از پدیده نا به هنجار و شوم حاشیه نشینی و تصرف اراضی دولتی، ملی و عمومی توسط سودجویان و زمین خواران و بخشی توسط بنگاه‌هایی انجام می‌شود که بعضاً فاقد مجوز‌های لازم هستند.

وی خاطرنشان کرد: تاکید شده که سازمان‌های متولی امر زمین و مسکن از جمله شهرداری، راه و شهرسازی، منابع طبیعی و. نسبت به ساماندهی اراضی تحت مدیریت خود و تشدید نظارت‌ها بر این بخش اقدام کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان بر برخورد با هرگونه از اشکال زمین خواری، تغییر کاربری اراضی و تصرف غیرقانونی اراضی ملی تاکید و عنوان کرد: در این رابطه هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی، اجرایی و قضایی باید مد نظر قرار گیرد.

سالاری خاطرنشان کرد: طی سنوات گذشته تعدادی از زمین خواران، دلالان و کلاهبرداران در شهرک الله آباد شناسایی شده و پرونده مربوط به آن‌ها در بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کرمان به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی گفت: زمین خواران و کلاهبردارن در اراضی ملی و مناطق حاشیه‌ای باید توجه داشته باشند که با زمین خواران و بنگاه‌های املاک متخلف همان برخوردی می‌شودکه با مجرمان در اراضی الله اباد انجام شده است.

وی تاکید کرد: خریداران قبل از خرید زمین به ویژه در نقاط حاشیه‌ای شهر باید از اصالت و صحت معامله اطمینان حاصل کنند، زیرا در صورت کشف هرگونه فساد در این معامله، عواقب آن متوجه عاملان خرید و فروش خواهد بود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *