رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تدوین سند جامع آسیب‌ شناسی مشکلات مردم توسط دستگاه قضایی کرمان

9:20 - 27 تير 1400
کد خبر: ۷۴۲۲۵۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: تدوین سند جامع آسیب شناسی مشکلات مردم در مراجعه به دستگاه قضایی و پیش بینی راهکار‌های قابل اجرا برای حل این مشکلات بر مبنای دستورات ریاست جدید قوه قضاییه آغاز شده و با جدیت ادامه دارد تا در ذیل و راستای اجرای آن دستور العمل‌های اجرایی صادر واقدامات مناسب بعمل آید.
- یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در نشست شورای قضایی این استان بیان داشت: ریاست قوه قضاییه با صدور دستوری ویژه بر احصاء مشکلات مردم در ارتباط با دادگستری‌ها و سازمان‌های وابسته به قوه قضاییه تاکید کرده اند که این اقدام در دادگستری استان کرمان به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد:از احصا مشکلات مردم با دستگاه‌های زیر مجموعه‌های قوه قضاییه جهت جمع بندی کشوری با راهکار‌های مورد نظر اعلام تا در این خصوص چاره اندیشی گردد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان؛ توجه به کمّی بودن آمار مربوط به نارضایتی‌های احتمالی مراجعان به دستگاه قضایی یکی از ویژگی‌های مهم در راستای اولویت بندی برنامه‌های رفع این نقایص به شمار می‌رود، تصریح کرد: مردم در مراجعه به دستگاه قضایی و سازمان‌های وابسته با مشکلاتی در حوزه‌های مختلف از جمله در عملکرد قضات، خدمات قضایی قابل ارائه، بازرسی و .. روبرو می‌شوند که شاید جزئی باشند، اما این مشکلات وجود دارند و مردم از آن‌ها رنج می‌برند و باید برای رفع آن‌ها برنامه ریزی شود.

موحد، اطاله دادرسی و طولانی شدن زمان رسیدگی به پرونده‌ها از مشکلات اصلی مردم در مراجعه به دستگاه قضایی دانست و تاکیدکرد: عدم کشف جرایم یکی دیگر از مشکلات مردم به شمار می‌رود که با توجه به بهره گیری مناسب از فناوری‌های نظارتی و پایش تصویری و احیای پلیس قضایی، می‌توان این نقیصه را رفع کرد.

وی با اشاره به مراجعه ۲۵ هزار نفر در روز به مراجع قضایی استان کرمان، گفت: سند تحول قضایی یک سند اصلی است که باید در ذیل آن، سند‌هایی تدوین شود که مشکلات مردم به خوبی شناسایی شده و برطرف شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر پالایش درخواست‌های مردمی نیز تاکید کرد و ادامه داد: اولویت بندی مشکلات و برنامه ریزی برای رفع آن‌ها در سطح استانی و ملی همواره مد توجه ویژه قرار دارد.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای دستورات ریاست قوه قضاییه، مشکلات مردم در حوزه‌های زیرمجموعه دستگاه قضایی از جمله پزشکی قانونی، زندانها، ثبت اسناد، دفاتر اسناد رسمی، دفاتر ازدواج و طلاق و سایر حوزه‌ها مورد بررسی و رفع قرار می‌گیرد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *