رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آغاز به کار ستاد صبر در استان قزوین

8:21 - 20 تير 1400
کد خبر: ۷۴۰۲۹۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سرپرست مرکز توسعه حل اختلاف استان قزوین از آغاز بکار ستاد صبر در این استان خبر داد.

- سرپرست مرکز توسعه حل اختلاف استان قزوین در نشست آغاز به کار ستاد صبر گفت: با تاکید آموزه‌های قرآنی و روایی مبنی بر لزوم حاکمیت فرهنگ مدارا و به منظور توجه نظام‌مند به ظرفیت‌های نهاد‌های مردمی در ارتقای مشارکت مردم در حل و فصل اختلافات و ارتقای فرهنگ سازش ستاد صبر تشکیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری ضمن اشاره به اهداف تشکیل این ستاد افزود: اعتلای فرهنگ صلح، سازش و رضایت، ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی ایران و دستگاه قضایی کشور در عرصه صلح طلبی و حقوق بشر، نظام‌مند کردن، تقویت مشارکت و افزایش تعامل نهاد‌های مردمی با قوه قضاییه با رویکرد صلح و سازش، اعتلای فرهنگ احترام به قانون و حقوق دیگران از جمله این هدف‌ها هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری در ادامه افزود: در سال گذشته به لطف خداوند و تلاش شورا‌های حل ختلاف شاهد افزایش ۳۵ درصدی سازش در پرونده‌ها بوده ایم که این رقم در خرداد ماه سالجاری به ۳۷ درصد افزایش یافته است، اما قطعا این میزان سازش در پرونده‌ها کافی نیست.

این مقام قضایی تصریح کرد: جهت تشویق مردم به سازش و کاهش ورود پرونده به دستگاه قضایی با استفاده از ظرفیت‌های ستاد صبر استان قزوین می‌توانیم اقدامات موثری را انجام دهیم که جهت دستیابی به این مهم باید مشکلات و موانع ایجاد صلح و و در ادامه راهکار‌های  رفع آن و ایجاد سازش احصا گردد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *