ادامه شهرک سازی‎های رژیم صهیونیستی؛ سازمان ملل: مصداق جنایت جنگی است

12:09 - 19 تير 1400
کد خبر: ۷۴۰۰۴۷
شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و اراضی فلسطین در حالی ادامه می‌یابد که سازمان ملل آن را معادل جنایت جنگی توصیف کرده و بسیاری از کشور‌ها آن را بر خلاف قوانین بین المللی می‌دانند.

«مایکل لینک»، گزارشگر حقوق بشر سازمان، در گزارشی می‎گوید شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری معادل جنایت جنگی به شمار می‎رود.

وی به تازگی در نشست شورای حقوق بشر سازمان مل که در ژنو برگزار شد از جامعه جهانی خواست تا در این زمینه اقدام کنند و به رژیم صهیونیستی اطلاع بدهند که این اقدام بدون هزینه و پاسخ نخواهد بود.

این مقام سازمان ملل تاکید کرد «تا زمانی که جامعه بین المللی به اسرائیل انتقاد کند اما عواقب و پاسخگویی وجود نداشته باشد، مردم فلسطین حق اعتراض به این اقدامات اسرائیل را دارند.»

پایگاه شبکه الجزیره در گزارشی با عنوان «قانون مبهم اسرائیل برای سرقت سرزمین های فلسطین»، نوشت «بسیاری از کشورهای جهان این اقدام اسرائیل را نقض قوانین بین المللی می‎دانند.»

به نوشته این پایگاه، «تحلیلگران بر این عقیده هستند پس از آنکه اسرائیل بر اساس توافق اسلو در سال ۱۹۹۳ متعهد به توقف شهرک سازی‎ها شد، تمامی مقرهای دیده بانی اسرائیل به عنوان ابزاری برای ادامه این شهرک سازی‎ها استفاده شدند.»

این گزارش با اشاره به اخراج برخی شهرک نشینان که اخیرا با مقاومت فلسطینیان روی داد، می‎گوید که این اخراج منعکس کننده تغییر در سیاست‎های رژیم صهیونیستی نیست و تنها نشان دهنده این است که این رژیم چگونه از ابزارهای خود برای تسهیل سرقت مداوم اموال فلسطینیان استفاده می‎کند.

الجزیره در بخش دیگری به این موضوع اشاره می‎کند که «نفتالی بنت»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از حامیان سرسخت شهرک سازی در اراضی فلسطین به شمار می رود و در این زمینه پیشنهادهایی را نیز به شهرک نشینان ارائه داده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *