کاهش محسوس دما در نوار شمالی / رگبار و رعدوبرق در ۱۰ استان کشور

10:07 - 17 تير 1400
کد خبر: ۷۳۹۶۴۲
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

کبری رفیعی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: طی ۵ روز آینده بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف را دارند و جو آرام است. از امروز تا روز شنبه به دلیل نفوذ جریانت خنک شمالی بر روی نوار شمالی کشور به تدریج دمای هوا در این مناطق حدودا بین ۵ تا ۸ درجه کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: طی ۵ روز آتی در جنوب کشور از جمله جنوب سیستان‌وبلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان و مناطق جنوب شرق و شرق فارس به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید و موقتی رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: همچنین طی این مدت برای نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و از این رو احتمال خیزش گردوخاک در این مناطق وجود دارد.

رفیعی افزود: تا روز شنبه در بخش‌هایی از استان‌های سمنان، جنوب تهران، البرز، قزوین، قم، یزد، شرق اصفهان، مرکزی و بخش‌هایی از جنوب غرب پدیده غالب وزش باد شدید است که در مناطق مستعد منجر به ایجاد گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی می‌شود.

وی بیان کرد: در روز‌های پنجشنبه و جمعه برای استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز رگبار باران و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید و موقتی پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی ۳ روز آینده دریای خزر و شرق دریای عمان مواج هستند، در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز صاف است و در این شهر به ویژه در ساعات وزش باد رخ می‌دهد و حداکثر دمای آن به ۴۰ درجه می‌رسد و حداقل دمای پایتخت ۲۶ درجه بالای صفر گزارش شده است.

وی گفت: خنک مرکز استان امروز شهر کرد با دمای ۱۱ درجه بالای صفر است و گرمترین مرکز استان دیروز شهر اهواز با دمای حداکثر ۴۸ درجه بوده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *