بررسی مشکلات یک مجتمع گردشگری با پیگیری دادگستری آذربایجان غربی

15:15 - 14 تير 1400
کد خبر: ۷۳۸۸۱۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از بررسی مشکلات یک واحد گردشگری و تفریحی در این استان خبر داد.
عتباتی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در جلسه پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی این استان که به منظور رفع مشکلات مجتمع گردشگری باری با بانک‌های عامل تشکیل شده بود، گفت: این جلسه به منظور حل و فصل مشکلات یک واحد ممتاز استان آذربایجان غربی در حوزه خدمت رسانی در زمینه گردشگری و تفریحی تشکیل شده است و ما متاثر هستیم که چنین واحدی با این پتانسیل و ظرفیت فوق العاده در زمینه گردشگری و اشتغال زایی بلااستفاده مانده است.

وی افزود: بخش عمده مشکلات این واحد تولیدی مربوط به معوقات بانکی است که با نگاه مساعد و تسهیل‌گرانه قابل مرتفع شدن است و با حل مشکل این مجموعه و بهبود وضعیت کرونایی این ظرفیت خوب گردشگری استان آذربایجان غربی به توسعه و رونق خواهد رسید.

عتباتی تاکید کرد: همه ما اخلاقا، قانونا و شرعا تکلیف داریم از این واحد‌های تولیدی و فعالان اقتصادی، سرمایه گذاران و کارآفرینان در حوزه‌های مختلف حمایت کنیم.

وی افزود: بخش عمده‌ای از اقتصاد استان آذربایجان غربی بر اساس گردشگری و طبیعی است که این یک ظرفیت خدادادی است و نه ربطی به تحریم دارد و نه ربطی به دلار، بلکه با تدبیر و مدیریت به راحتی می‌شود از ظرفیت توریسم و گردشگری استان آذربایجان غربی استفاده کرد و حاصل آن درآمد سرشار و کلان حاصل از صنعت گردشگری است.

عتباتی خاطرنشان کرد: باید حمایت و کمک کنیم و قدردان این چنین افرادی که چنین فضا‌ها و ظرفیت‌ها را ایجاد کرده اند، باشیم؛ چرا که ما مدیران، کارگزاران و خدمتگذاران مردم و نظام وظیفه داریم که از این فعالان حمایت و پشتیبانی واقعی و عملیاتی داشته باشیم؛ چرا که این کار به نفع جامعه، حاکمیت و امنیت و انسجام ملی و تک تک افراد است. اگر ما در جامعه رونق اقتصادی و اشتغال زایی داشته باشیم و چنین مجموعه‌هایی به طور کامل راه اندازی و به پیک خدمت رسانی برسند بسیاری از خانواده‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهند و نتیجه آن کاهش آمار زندانیانی است که عمدتا به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی در زندان هستند، می‌شود.

مجیدی دادستان مرکز استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص مانع زدایی و پشتیبانی از تولید از طرفین خواست تا با تفاهم و تعامل نسبت به رفع مشکل این واحد گردشگری اقدام کنند.

در ادامه این جلسه که تا پاسی از شب طول کشید پس از رایزنی‌ها مفصل و ارائه راهکار‌های حل مشکل از سوی مسئولان قضایی استان آذربایجان غربی و توافقات نسبی حاصله طرفین مصوباتی عملیاتی به تصویب اعضاء رسید.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *