رسوایی نخست‌ وزیر متقلب انگلیس در نویسندگی

19:29 - 12 تير 1400
کد خبر: ۷۳۸۳۲۳
نخست وزیر انگلیس به منظور تکمیل کتاب زندگینامه «ویلیام شکسپیر» از یک شکسپیرشناس برجسته کمک خواسته است.

- روزنامه گاردین اعلام کرده است که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس اواسط سال ۲۰۱۵ میلادی، زمانی که هنوز شهردار لندن بود، امضایی را با انتشارات انگلیسی هودر و استاتن یک قرارداد ۵۰۰ هزار پوندی به منظور نوشتن زندگینامه ویلیام شکسپیر (نمایشنامه‌نویس انگلیسی قرن شانزدهم) انجام داد. 

اکنون ادعای جدیدی از سوی یکی از شکسپیرشناسان برجسته انگلیسی مطرح شده است که نشان دهنده رسوایی دیگری برای جانسون است.

این محقق اعلام کرده است که نماینده جانسون با مراجعه به او از وی درخواست کرده‌اند تا برای تمام کردن کتاب به نخست وزیر کمک کند. وی در این خصوص همچنین گفته است که اواخر سال ۲۰۱۵، یکی از دستیاران جانسون با او تماس گرفته و از او خواسته با شرکت در یک جلسه توجیهی به سوالات جانسون درباره شکسپیر، جواب دهد؛ آن هم در جلسه‌ای که قرار بود هرآنچه می‌گوید برای استفاده در کتاب ضبط شود.

به گفته این محقق، جانسون برای نوشتن کتاب پرفروش فاکتور چرچیل (۲۰۱۴) هم از همین روش ضبط جلسات با یک استاد و بازنویسی جواب‌ها استفاده کرده بود. نماینده جانسون به من گفت اصالت و هوشمندی این اثر در سوالاتی است که جانسون انتخاب می‌کند و روش منحصربه‌فردی که در بازنویسی جواب‌های تخصصی دارد.

اما اکنون با گذشت ۶ سال هنوز خبری از چاپ این کتاب نیست. جانسون در سال ۲۰۱۹ با اشاره به مشغله زیاد در مقام نخست وزیری، گفت نمی‌تواند این کتاب را تمام کند و ابراز تاسف کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *