تقابل پرسپولیس با سربازان پرنوسان ژنرال/ بی‌ثبات شبیه تراکتور

11:08 - 08 تير 1400
کد خبر: ۷۳۷۰۸۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فردا با برگزاری ۳ دیدار آغاز می‌شود.

- هفته بیست‌وپنجم لیگ‌برتر فوتبال فردا (چهارشنبه، ۹ تیر ماه) با برگزاری ۳ دیدار پیگیری می‌شود که انجام این بازی‌ها در تهران و تبریز روی سرنوشت صدرنشینان و قعرنشینان جدول تاثیر بسیار زیادی دارد.

پرسپولیس به دنبال تداوم صدرنشینی و چالش دروازه‌بان دوم

طبق برنامه تیم‌های پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان از ساعت ۱۹:۵۰ روز چهارشنبه در ورزشگاه آزادی حساس‌ترین مصاف هفته را برگزار خواهند کرد. شاگردان گل‌محمدی در ۵ مسابقه اخیر ۴ برد و یک تساوی کسب کرده‌اند. سرخ‌پوشان در آخرین بازی خود به لطف پیروزی اقتصادی یک بر صفر از سد مس رفسنجان عبور کرده و با ۵۱ امتیاز صدرنشین شدند.

در هفته‌های اخیر خط آتش پرسپولیس شاهد رقابت سنگین شهریار مغانلو، عیسی آل‌کثیر و مهدی عبدی است؛ این بازیکنان به کمک حرکات تهاجمی ترابی و عالیشاه زهردار عمل می‌کنند. سرنوشت وحید امیری به خاطر مصدومیت در بازی‌های تیم ملی هنوز روشن نیست؛ اما آمادگی و تجربه او می‌تواند در این بازی برای کادر فنی پرسپولیس غنیمت باشد.

تنها دغدغه این روز‌های پرسپولیس شاید جانشین مطمئن برای حامد لک باشد. باتوجه به شرایط موجود دیگر بعید است که بوژیدار رادوشوویچ به ایران بازگردد و آن‌ها در یک ماه اخیر بازی‌های حساسی دارند که در صورت محرومیت یا مصدومیت دروازه‌بان شماره یک کار را برای پرسپولیس سخت می‌کند.

*ژنرال و سربازان پرنوسانش

گل‌گهر در لیگ بیستم تیمی پرنوسانی بوده است. فیروزه‌ای پوشان سیرجان در ۵ مسابقه اخیر ۳ برد و ۲ شکست کسب کرده‌اند. نکته جالب اینکه هر ۲ شکست سیرجانی‌ها مقابل شاگردان سابقش ثبت شده است.

شاگردان قلعه‌نویی در هفته بیست‌وچهارم مقابل استقلال حسابی سوپرایز شدند و در ۲۰ دقیقه ابتدایی ۲ گل دریافت کردند. این در حالی است که شاگردان مجیدی در هفته‌های اخیر با مشکلات مالی و مدیریتی زیادی روبه‌رو بوده‌اند و انتظار می‌رفت گل‌گهر بازی بهتری را به نمایش بگذارد.

یکی از چالش‌های کادرفنی گل‌گهر انتخاب دروازه‌بان اصلی است، باید دید در دیدار مقابل پرسپولیس قلعه‌نویی دوباره به علیرضا حقیقی اعتماد می‌کند؟ هر چند حقیقی انگیزه زیادی برای اثبات شایستگی‌ها مقابل تیم سابق خود دارد.

نماینده سیرجان در حال حاضر با ۳۶ امتیاز در رتبه ششم لیگ برتر قرار دارد و برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا با فولاد خوزستان، آلومینیوم و استقلال می‌جنگند. باید دید نبرد اندیشه‌های قلعه‌نویی و گل‌محمدی به کجا می‌رسد؟

*بی‌ثبات شبیه تراکتور

در دیگر دیدار مهم این هفته تیم‌های فوتبال تراکتور و ذوب‌آهن از ساعت ۱۹:۱۵ روز چهارشنبه در تبریز مقابل هم قرار می‌گیرند. پرشور‌ها در هفته بیست و چهارم لیگ برتر مقابل تیم ۱۰ نفره پدیده با نتیحه ۲ بر یک مغلوب شدند؛ از پس لرزه‌های این شکست این بود که فیروز کریمی جایگزین رسول خطیبی شد تا کریمی سومین سرمربی پرشور‌ها در لیگ یستم لقب بگیرد.

تراکتورِ مدل خطیبی در ۵ مسابقه اخیر ۳ تساوی، یک برد و یک شکست در لیگ برتر کسب کرد و با حواشی داخلی زیادی روبه‌رو بود. در حال حاضر تراکتور با ۳۳ امتیاز در رتبه هفتم قرار دارد. با این اوصاف باید دید آیا کریمی می‌تواند در ۵ هفته پایانی ثبات و آرامش را به تیمش بازگرداند یا او هم به سرنوشت همکاران سابق خود دچار خواهد شد.

*تلاش ذوب‌آهن برای بقا:

سبزقبا‌های اصفهان برخلاف دوره‌های قبلی لیگ برتر در قامت تیمی فانوس به دست ظاهر شده‌اند. با حضور مجتبی حسینی حواشی ذوب‌آهن به حداقل ممکن رسیده؛ اما آنها در جدول با ۲۲ امتیاز در رتبه ۱۵ قرار دارند و خطر سقوط را بیخ گوش خود حس می‌کنند. اصفهانی‌ها در ۵ مسابقه اخیر خود ۲ شکست، ۲ تساوی و تنها یک پیروزی در لیگ برتر کسب کرده‌اند.

ذوبی‌ها در هفته بیست‌وچهارم مقابل آلومینیوم اراک به تساوی یک بر یک رضایت دادند. ذوب‌آهن در هفته‌های پایانی راهی جز کسب پیروزی و امتیاز از دست دادن رقبا ندارد. با این اوصاف شاگردان حسینی به دنبال ثبت اولین شکست فیروز کریمی در لیگ برتر هستند.

*سایپا در اندیشه جبران:

طبق برنامه تیم‌های فوتبال سایپا و پدیده خراسان از ساعت ۱۹:۵۰ دقیقه روز چهارشنبه به مصاف هم خواهند رفت. نارنجی‌پوشان در هفته بیست و چهارم مقابل صنعت نفت با نتیجه یک بر صفر شکست خوردند و در حال حاضر با ۲۵ امتیاز در رده ۱۳ جدول لیگ برتر قرار دارند.

شاگردان فراز کمالوند در ۵ هفته اخیر ۲ پیروزی، ۲ شکست و یک تساوی کسب کرده‌اند. پیش از این بازی شایعه شد محسن مسلمان از سایپا اخراج شده، اما باشگاه با انتشار اطلاعیه‌ای رسمی این موضوع را تکذیب کرد و آن را به مصدومیت او مرتبط دانست.

*پدیده سرشار از انگیزه:

پدیده بعد از برد ۱۰ نفره مقابل تراکتور انگیزه‌های بالای خود را نشان داد. آن‌ها در ۵ هفته اخیر ۲ برد، ۲ شکست و یک تساوی کسب کرده‌اند. شاگردان رحمتی در حال حاضر با ۲۴ امتیاز در رده هشتم جدول قرار دارند. آن‌ها در حال حاضر به دنبال کسب جایگاه بهتری در جدول هستند و نسبت به سایپا با استرس کمتری به زمین می‌روند. تیم‌های قعر جدولی به این بازی چشم امید دوخته‌اند و به همین خاطر پیروزی شاگردان رحمتی می‌تواند امیدهای آنها را تقویت کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *