خداحافظی فولکس واگن با ماشین‌های بنزینی!

17:30 - 06 تير 1400
کد خبر: ۷۳۶۶۰۹
شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۳۵ برای مقابله با تغییرات آب و هوایی تولید خودرو‌های بنزینی را در اروپا متوقف کند.
_ فارس به نقل از رویترز نوشت: یکی از اعضای هیات مدیره شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان اعلام کرد که این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۳۵ تولید خودرو‌های بنزینی در اروپا را متوقف کند.  
 
قرار است در کنار این مسئله فولکس واگن به سمت تولید خودرو‌های برقی رفته و پس از سال ۲۰۳۵ هم در آمریکا و چین دست از تولید خودرو‌های بنزینی بردارد.  
 
کلائوس زلمر، عضو هیات مدیره فولکس واگن، به یک روزنامه آلمانی گفت: در اروپا ما بین سال‌های ۲۰۳۳ تا ۲۰۳۵ تولید خودرو‌های بنزینی را متوقف می‌کنیم و سپس این اتفاق در آمریکا و چین رخ خواهد داد.  
 
وی گفت: به خاطر نبود زیرساخت‌ها و شرایط در آمریکای جنوبی و آفریقا هم مدتی طول خواهد کشید که عرضه خودرو‌های بنزینی متوقف شود.
 
زلمر تاکید کرد: حداکثر تا سال ۲۰۵۰ تولید تمام خودرو‌های بنزینی فولکس واگن متوقف می‌شود.  این شرکت می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ هفتاد درصد فروش خود در اروپا را به خودرو‌های برقی اختصاص دهد و از این مسیر به سمت اجرای قوانین مرتبط با مقابله با تغییرات آب و هوایی اتحادیه اروپا برود.
 
قانون‌گذاران اروپایی به شدت پیگیر کاهش آلایندگی در این قاره هستند و خودروسازان را مجبور کردند تا به سمت فناوری‌های با آلایندگی پایین بروند و یا با جریمه‌های سنگین روبرو شوند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *