رشد ۳۵ درصدی پرونده‌های مختومه در شورای حل اختلاف استان مرکزی

10:35 - 06 تير 1400
کد خبر: ۷۳۶۳۶۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت‌الاسلام عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در همایش استانی صبر (صلح، بخشش و رضایت)، با اشاره به روند روبه رشد پرونده‌های وارده به شورای حل اختلاف استان مرکزی، گفت: فلسفه اولیه ایجاد شورا‌های حل اختلاف افزایش صلح و سازش برای جلوگیری از ورود پرونده‌ها به دستگاه قضائی است که این ظرفیت مهم باید در استان برجسته سازی شود.
- حجت‌الاسلام عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در همایش استانی صبر (صلح، بخشش و رضایت)، با اشاره به روند روبه رشد پرونده‌های وارده به شورای حل اختلاف استان مرکزی، گفت: فلسفه اولیه ایجاد شورا‌های حل اختلاف افزایش صلح و سازش برای جلوگیری از ورود پرونده‌ها به دستگاه قضائی است که این ظرفیت مهم باید در استان برجسته سازی شود.

وی ادامه داد: شمار پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف استان در سال گذشته نسبت به سال ۹۸ حدود ۲۸ درصد رشد داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی تصریح کرد: شمار پرونده‌های مختومه شورا‌های حل اختلاف استان مرکزی در سال گذشته ۹۳ هزار و ۹۱۶ فقره بوده است که شمار پرونده‌های مختومه این نهاد انقلابی در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ بیش از ۳۵ درصد رشد داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با بیان اینکه با بیان اینکه در سال گذشته ۲۰ هزار و ۹۳ پرونده در شورا‌های حل اختلاف استان به مصالحه انجامیده است، گفت: تعداد پرونده‌های مصالحه سال گذشته نسبت به سال ۹۸ حدود ۵۹ درصد رشد داشته است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در پایان بیان افزود: هم‌اکنون ۱۱۸ شعبه شورای حل اختلاف شهری و ۴۸ شعبه روستایی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند که ۳۵۲ نیروی انسانی مرد و ۲۲۹ نیروی انسانی زن در این شعبه‌های فعالیت دارند.

در پایان این مراسم از تعدادی کارکنان برتر شورای حل اختلاف تجلیل به عمل آمد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *