کاهش ۱۸ درصدی مصدومین ناشی از تصادفات استان تهران در سال گذشته

18:19 - 05 تير 1400
کد خبر: ۷۳۶۳۱۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران از کاهش ۱۸ درصدی مصدومین ناشی از تصادفات در سال گذشته، خبر داد.
- مهدی فروزش، مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران در نشست خبری با گرامیداشت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: هفته قوه قضاییه فرصتی مناسب در جهت تشریح عملکرد‌های قوه قضاییه و تقویت ارتباط بیشتر با مردم و مراجعان به دستگاه قضایی است.

وی افزود: امروزه کارشناسی در تمامی جنبه‌های زندگی انسان معاصر نقش دارد ورسیدگی‌های قضایی نیز در این حوزه نقش آفرینی می‌کند، پیشرفت‌های علمی چند ساله که راه‌های متعددی را درفرآیند و از طرفی زندگی در جهان کنونی مسائل پیچیده‌ای را مطرح می‌کند که حل آن‌ها نیازمند تخصص و تجهیزات نوین دارد فلذا نقش پزشکی قانونی به عنوان مهم‌ترین بازوی کارشناسی در قوه قضاییه پر رنگ‌تر شده است.

فروزش در ادامه تصریح کرد:در پزشکی قانونی استان تهران با بهره گیری از فنون روز دنیا با محوریت تکریم و تسریع در ارائه خدمات و با در نظر گرفتن ارتقای کیفیت تلاش می‌کنیم تا ضمن ارائه خدمات مطلوب به مراجعین و تسریع در مدت رفع اطاله دادرسی در محاکم قضایی گام موثری برداریم.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران عنوان کرد:در این سال‌های گذشته به خصوص سال ۹۹ اقدامات انجام شده منتج به نتایج مطلوبی شده است.

وی افزود:مهم‌ترین رویکرد ما در اداره کل پزشکی قانونی استان تهران تسهیل در رسیدگی به پرونده‌های مراجعین است، بنابراین تمام تلاش مان را در جهت کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های پزشکی می‌کنیم.

فروزش یادآور شد:اتفاق خوبی که در سال ۱۳۹۹ رخ داد، میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده هایمان ۵۲ دقیقه کاهش پیدا کرد.

وی با اشاره به کمیسیون‌های تخصصی افزود:در حوزه کمیسیون‌های تخصصی که عمدتا پرونده در ارتباط با رسیدگی به قصور پزشکی است میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده ۱۹ روز است و در حوزه متوفیان و تعیین، علت فوت، معاینه جسد و آزمایشات سم شناسی که نیاز است برای تکمیل شدن و اظهار نظر در مود علت فوت عموما ۵۰ روز میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های متوفیان است.

وی در ادامه افزود:در سال گذشته یکی از اهدافی که محقق شد مکاتبات قضایی از طریق الکترونیک بود که در گذشته از طریق روش‌های سنتی پاسخ نامه‌ها به صورت حضوری به مراجعین تحویل داده می‌شد.

وی افزود:در حال حاضر تمامی مکاتبات ما در حوزه‌های کمیسیون‌ها و معاینات بالینی از سیستم الکترونیک بهره می‌گیرد که در این ارتباط  تلاش‌هایی را داشته ایم که با مراجع قضایی و انتظامی هم بتوانیم ارتباط الکترونیک داشته باشیم که به دلیل نبود زیر ساخت‌های لازم ۴۰ درصد با این مراجع ارتباط الکترونیک داریم.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران در پایان یادآور شد:درسال ۱۳۹۹ آمار مصدومین ناشی از تصادفات ۳۰۸۱۹ نفر بوده است که به نسبت سال ۱۳۹۸ آمار مصدومین ناشی از تصادفات کاهش ۱۸ درصدی داشته ایم.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *