برنامه بنیاد برکت برای اشتغال روستاییان تحصیل کرده

5:30 - 03 تير 1400
کد خبر: ۷۳۵۵۲۱
مدیرعامل بنیاد برکت به بیان توضیحاتی در خصوص برنامه بنیاد برکت برای برگرداندن و اشتغال زایی روستاییان تحصیل کرده مهاجر پرداخت.

- به گفته مدیرعامل بنیاد برکت مهمترین وظیفه این بنیاد ایجاد اشتغال است و وی نسبت به اهمیت مهاجرت معکوس از شهر‌ها به روستا‌ها تاکید فراوانی دارد و از این رو بنیاد برکت تا کنون فعالیت‌های بسیاری را برای اشتغال‌زایی روستاییان انجام داده است چرا که یکی از عمده‌ترین دلایل مهاجرت روستاییان به شهر‌های بزرگ بیکاری است و به همین دلیل ایجاد اشتغال برای این افراد می‌تواند به مهاجرت معکوس کمک بسیاری کند و به علاوه نقش بسزایی هم در تولید و رونق اقتصادی در کشور داشته باشد.

اما به نظر می‌رسد تنها ایجاد شغل‌های روستایی نظیر: کشاورزی و دامپروری برای تحقق این امر کافی نباشد، چرا که یکی دیگر از دلایل مهاجرت روستاییان به شهر تحصیل و بعد از آن کار در رشته تخصصی است و ممکن است فرد تحصیل کرده‌ای در روستا امکان فعالیت‌های نظیر کشاورزی، باغداری و دامپروری را داشته باشد، اما علاقه‌مند باشد در شغلی مرتبط با علاقه و رشته تحصیلی خود فعالیت کند و حال این سوال مطرح می‌شود که بنیاد برکت برای برگرداندن و اشتغال زایی روستاییان تحصیل کرده مهاجر چه برنامه‌ای دارد؟

سید امیرحسین مدنی، مدیرعامل بنیاد برکت در گفت‌وگو با میزان در پاسخ به این سوال توضیح داد: اگر شخص تحصیل کرده‌ای طرح دانش‌بنیانی برای روستا‌ها داشته باشد و برای مثال پلتفرمی را برای فروش محصولات روستایی مطرح کند، آن شخص را مورد حمایت قرار می‌دهیم.

وی افزود: بعضی از افراد تحصیل کرده هم هستند که می‌خواهند در روستا فعالیتی را مطابق با رشته تحصیلی خود راه اندازی کنند که آن‌ها هم مورد حمایت ما هستند و برای آن‌ها هم اشتغال‌زایی می‌کنیم و برای مثال یک روستایی که در رشته روان‌شناسی تحصیل کرده است، در روستای محل تولد خود یک مرکز روان‌شناسی تاسیس کرده و در حال خدمت به مردم است که ما آن فرد را مورد حمایت قرار دادیم.

مرتضی نیازی معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت در گفت‌وگو با میزان در خصوص طرح‌های دانش‌بنیان برای روستا‌ها گفت: بنیاد برکت تا کنون از ۷۰۰ طرح دانش‌بنیان حمایت کرده است و برای امسال هم حمایت از یک‌هزار و ۵۰۰ طرح دانش ‌بنیان را برنامه‌ریزی کرده ایم.

وی ضمن اشاره به اینکه حدود ۶ هزار هسته رشد و شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد، ادامه داد: ما پوشش بسیاری خوبی را در حوزه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان داریم.

انتهای پیام/‎



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *