آزادی ۱۳ زندانی در استان تهران

13:24 - 01 تير 1400
کد خبر: ۷۳۴۷۱۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل زندان‌های استان تهران با بیان اینکه هدف عمده کیفر حبس، اصلاح و پذیرش مجدد اجتماعی محکوم است، گفت: برخی از زندانیان جرمی مرتکب شده‌اند که شاکی خصوصی دارند که با اتخاذ راهکار‌های قانونی توسط دستگاه قضایی و صدور رأی در کمیسیون پزشکی قانونی استان تهران، با قید ضمانت آزاد شده و یا مرخصی می‌روند.
- سیدحشمت‌اله حیات‌الغیب، مدیرکل زندان‌های استان تهران در جلسه‌ای با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فیروزجایی معاون دادستان تهران در امور زندان ها، معاون سلامت، اصلاح و تربیت و رئیس اداره بهداشت و درمان زندان‌های استان تهران بیان کرد: با توجه به تأکیدات ریاست سازمان زندان‌ها مبنی بر امر ارتقاء بهداشت و درمان و ارائه چهره جدید زندانبانی اسلامی در این استان عوامل محیطی و اجرای برنامه‌های پیشگیری از بیماری در زندان‌ها اهمیت بالایی دارد؛ بنابراین باید به مقوله بهداشت و حفظ سلامتی زندانیان اهتمام ویژه‌ای داشت.

مدیرکل زندان‌های استان تهران با تقدیر از همکاری دستگاه قضایی و پزشکی قانونی در تعیین تکلیف زندانیان بیمار اظهار کرد: تمام این اقدامات اصول اولیه حقوق شهروندی است که بر اساس برنامه‌های سازمان زندان‌ها، به صورت جدی در حال انجام است و تلاش می‌شود هیچ زندانی با بیماری صعب‌العلاج در زندان نماند.

وی افزود: برخی از زندانیان جرمی مرتکب شده‌اند که شاکی خصوصی دارند که با اتخاذ راهکار‌های قانونی توسط دستگاه قضایی و صدور رأی در کمیسیون پزشکی قانونی استان تهران، با قید ضمانت آزاد شده‌ و یا مرخصی می‌روند و برخی نیز از پابند الکترونیکی استفاده می‌کنند.

حیات‌الغیب خاطرنشان کرد: هدف عمده کیفر حبس، اصلاح و پذیرش مجدد اجتماعی محکوم است. تمام برنامه‌هایی که در زندان‌ها اجرا می‌شود، به منظور آموزش‌های عمومی و بهبود رفتار‌های وی جهت بازگشت به زندگی سالم است، اگر بیماری زندانی در حدی باشد که تحمل حبس بیماری وی را تشدید کند، اقدامات اصلاحی و تربیتی بی‌ثمر خواهد بود.

وی ضمن اشاره به تلاش جهادگونه و شبانه روزی کارکنان زندان‌ها به ویژه اعضای کادر درمان در حفظ سلامتی مددجویان تأکید کرد: با هدف ارتقاء امر بهداشت و سلامت در زندان‌ها و محیط فیزیکی سالم ضمن رعایت اصول و استاندارد‌ها و پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده، بازدید‌های مستمر از وضعیت تمام زندان‌ها و مراکز به ویژه ندامتگاه زنان انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین فیروزجایی نیز در این جلسه اظهار کرد: در اجرای برنامه‌های تحولی قوه قضاییه، توجه ویژه‌ای به تعیین تکلیف زندانیان با بیماری صعب‌العلاج شده و نیازمند توسعه راهکار‌های قانونی بین مراجع قضایی و پزشکی قانونی هستیم تا این امر تسریع پیدا کند.

در این جلسه ۱۳ نفر حکم آزادی خود را از سوی معاون دادستان استان تهران دریافت کردند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *