امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت ارکان یک انتخابات باشکوه است

14:29 - 24 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۲۷۷۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: شکل گیری یک انتخابات پرشور و باشکوه نیازمند چهار رکن امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت سالم است که همه آحاد جامعه و مدیران باید در تحقق این چهار رکن تلاش نمایند.
- غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد در نشست روشنگری و بصیرت ادارات استان یزد که به همت پایگاه بسیج دادگستری برگزار شد، بیان کرد: تأمین امنیت انتخابات با تلاش نیرو‌های قضایی، امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و انتظامی صورت می‌گیرد و تأمین سلامت و رقابت سالم با امانت‌داری، وظیفه‌شناسی، مسئولیت پذیری، تدین و تعهد مجریان و ناظران محقق می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: ۲۸ خرداد سال جاری یکی از روز‌های حساس این کشور است که سرنوشت ۴ سال آتی کشور و شاید به لحاظ برنامه ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های کلان، سرنوشت آینده کشور رقم خواهد خورد.

وی، امیدآفرینی را از مهترین وظایف مدیران در کشور دانست و بیان داشت: در حالی‌که معاندین، منافقین، دشمنان و مزدوران داخلی با یأس آفرینی در پی ایجاد افتراق بین مردم و صندوق‌های رأی هستند. باید این حربه را شکست و مردم را برای مشارکت در سرنوشت خودشان به صحنه آورد.

وی افزود: دشمن و بدخواهان با مثلث تحقیر، تحریف و تردید در پی ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی هستند؛ اما مدیران جهادی و انقلابی باید با کار مضاعف و خدمت بی‌منت شگرد‌های دشمنان را خنثی کنند.

وی بر انتخاب اصلح توسط مردم با توجه معیار‌های تعیین اصلح اشاره کرد و گفت: توجه به کارنامه کاری، داشتن برنامه مدون اجرایی و سوابق مدیریتی نامزد‌ها و یا تحقیق از افراد مطلع می‌تواند مردم را در شناخت و انتخاب فرد اصلح کمک کند.

دهشیری بر بصیرت افزایی در جامعه تأکید کرد و یادآورشد: بصیرت به معنای فراست عمیق، هوشمندی، تیزبینی و زیرکی است که فرد می‌تواند با درک صحیح، اوضاع را رصد و با توجه به تمامی جوانب کار، بهترین تصمیم را اتخاذ کند.

وی داشتن درک درست از موضوع در بین تعارض‌ها و تضاد‌ها و گرفتن تصمیم صحیح را شاخصه افراد بصیر ذکر کرد و گفت: افراد بصیر در آشفتگی‌های اجتماعی و در عین پیچیدگی پدیده‌ها، راه و مسیر درست را تشخیص می‌دهند و می‌توانند سایر افراد جامعه را راهنمایی کنند.

رئیس کل دادگستری استان یزد، دشمن شناسی را از ضروریات شرایط فعلی جامعه دانست.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *