سامانه سجام آماده دریافت گزارشات مردمی در حوزه تخلفات انتخاباتی

9:51 - 24 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۲۶۸۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به رویکرد پیشگیرانه در حوزه تخلفات انتخابات گفت: سامانه سجام آماده دریافت گزارشات مردمی در حوزه تخلفات انتخاباتی است.
- محمد حسین رحیمی زاده، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد در نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخابات استان با بیان اینکه هر گونه تخلف در حوزه انتخابات ابتدا به این ستاد اعلام می‌شود افزود: رویکرد این ستاد در مقابل تخلفات احتمالی رویکردی پیشگیرانه است.

وی با اشاره به نقش مردم در مراحل مختلف برگزاری انتخابات جهت برگزاری انتخاباتی پرشور و باشکوه بیان داشت: مردم در مرحله تبلیغات نامزد‌ها می‌توانند در صورت مشاهده تخلف گزارش خود را به سامانه سجام به نشانی http://sajam.scpd.ir ارسال نمایند.

رحیمی زاده تصریح کرد: عمدتاً پراکندگی نوع تخلفات از نوع تبلیغات زود هنگام بوده که با شروع تبلیغات تخلفاتی مربوط به تخریب پوستر و عکس گزارش می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت:در این دوره از انتخابات بیشترین گزارشات تخلف‌های صورت گرفته تاکنون مربوط به تبلیغات زودهنگام بوده است.
 
رحیمی زاده افزود: سعی شده در کمیته رصد فضای مجازی که ترکیبی از نهادی‌ها انتظامی، امنیتی و قضائی است فضای مجازی مرتب رصد و در همین راستا جلساتی توسط دادستان ها‌ی شهرستان‌ها با فعالین حوزه فضای مجازی برگزار و تذکرات لازم ارائه شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد تصریح کرد: در مرکز استان نیز این جلسه با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

رحیمی زاده گفت: در صورت برخورد با تخلف و جرم در حوزه فضای مجازی که با تذکر حل نشود و عنوان مجرمانه به آن صدق کند پرونده و گزارش به دادسرا یا دادگاه حسب مورد ارجاع می‌شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *