کلیه مراکز ثبت احوال در روز انتخابات دایر هستند

5:03 - 15 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۰۱۲۰
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: به طور کلی در درخواست‌های مفقودی در حدود یکماه طول خواهد کشید، اما ما برای رفاه حال شهروندان فرصتی فراهم کردیم که این روال تسریع گردد.از این رو حتی روز انتخابات ۲۷ و ۲۸ خرداد ماه کلیه مراکز ثبت احوال دایر هستند. افرادی که تا قبل از ۱۸ خرداد ماه درخواست صدور شناسنامه خود را ثبت کرده اند می‌توانند به دفاتر مراجعه و شناسنامه خود را تحویل بگیرند.
سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در گفت‌وگو با میزان در مورد فعالیت این سازمان در انتخابات پیش رو گفت:  سازمان ثبت احوال کشور به عنوان یکی از مراجع چهار گانه در بررسی اسناد هویتی از آغاز ثبت نام انتخابات شورای شهر و روستا ومیان دوره‌ای خبرگان رهبری ومیان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری انجام وظیفه کرده و به تمامی استعلامات پاسخ گفته است.

ابوترابی با تاکید بر این موضوع که شناسنامه از جمله مهم‌ترین اقلام برای شرکت در انتخابات است گفت: از آغاز خرداد ما در تمامی بخش‌های خبری اعلام کردیم که ارائه شناسنامه یکی از اقلام انکار ناپذیر برای شرکت در انتخابات است و همه شهروندان عزیر باید شاسنامه در دسترس داشته باشند.

وی در مورد صدور شناسنامه به علت مفقودی یا مستعمل شدن گفت:شهروندان می توانند  تا تاریخ ۱۸ خرداد ماه در  صورت مفقودی شناسنامه به هر دلیلی به دفاتر ثبت احول یا مراکز پیشخوان دولت مراجعه کنند و درخواست خود را اعلام کنند تا  شناسنامه قبل از انتخابات در دسترس آن‌ها قرار بگیرد. در کلان شهر تهران از طریق پست به درب منازل ارسال می‌شود در سایر استان‌ها هم می‌توانند مراجعه کنند و یا در صورت تمایل از طریق پست برای آن‌ها ارسال می‌شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در مورد روال عادی صدور شناسنامه گفت:به طور کلی در درخواست‌های مفقودی در حدود یکماه طول خواهد کشید، اما ما برای رفاه حال شهروندان فرصتی فراهم کردیم که این روال تسریع گردد.از این رو حتی روز انتخابات ۲۷ و ۲۸ خرداد ماه کلیه مراکز ثبت احوال دایر هستند. افرادی که تا قبل از ۱۸ خرداد ماه درخواست صدور شناسنامه خود را ثبت کرده اند می‌توانند به دفاتر مراجعه و شناسنامه خود را تحویل بگیرند.
 
وی در مورد این موضوع که برای انتخابات به شناسنامه نیاز است گفت:شهروندانی که کارت ملی دارند کارت ملی خود را با شناسنامه به همراه ببرند و شهروندانی که کارت ملی آن‌ها هنوز صادر نشده است صرف به همراه داشتن شماره ملی از سوی آن‌ها کفایت می‌کند.

ابوترابی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر ما تمامی ظرفیت‌ها را هم برای صدور کارت ملی هوشمند و شناسنامه را در اختیار داریم گفت: چون شناسنامه از اقلام انکارناپذیر هویتی برای شرکت در انتخابات است ظرفیت بدنه و فیزیک شناسنامه آماده صدور می‌باشد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *