تأکید بوتفلیقه بر هماهنگی و وحدت کشورهای منطقه برای مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی

21:05 - 11 شهريور 1394
کد خبر: ۷۲۹۷۶
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان - رئیس جمهور الجزایر در دیدار ظریف با اشاره به تهدید مشترک تروریسم و افراط‌گرایی، بر ضرورت هماهنگی و وحدت بیشتر کشورهای منطقه برای مقابله با این خطر و کمک به حل بحران‌های جاری تاکید کرد.
به گزارش گروه سیاسی ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در آخرین بخش از سفر منطقه‌ای خود در الجزیره با عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور الجزایر دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف در این دیدار با اشاره به مشترکات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دو کشور، گفت: ما نقش الجزایر به عنوان یک دولت مهم و دارای مواضع اصولی و جدی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا از جمله در خصوص بحران‌های منطقه نظیر سوریه و یمن را بسیار مفید و سازنده ارزیابی می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما در ایران سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را دنبال می‌کنیم و الجزایر هم سیاست‌های مشابهی را پیگیری می‌کند.

وزیر امور خارجه گفت: امیدواریم کمیسیون عالی مشترک آینده دو کشور بتواند زمینه‌های توسعه همکاری‌های فیمابین به خصوص در زمینه نفت، گاز، امور بانکی، گردشگری و غیره را فراهم کند.

در این دیدار، رئیس جمهور الجزایر با ابراز خرسندی از سفر وزیر خارجه کشورمان به الجزیره، بر توسعه مناسبات دو کشور در همه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد.

وی با اشاره به تهدید مشترک تروریسم و افراط‌گرایی، بر ضرورت هماهنگی و وحدت بیشتر کشورهای منطقه برای مقابله با این خطر و کمک به حل بحران‌های جاری تاکید کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *