برق روزنامه‌ها مسوولان را گرفت؛ واکنش شدید مطبوعات به خاموشی‌ها

11:24 - 03 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۷۰۴۰
وضعیت نامطلبوب برق رسانی در چند روز اخیر موجب شد تا روزنامه‌ها ضمن انتقاد از مسوولان از آن‌ها بخواهند که با برنامه ریزی منظم مانع قطع برق در مراکز حساس مانند بیمارستان‌ها شوند و ضمن اطلاع رسانی دقیق در رابطه با جدول زمانبندی خاموشی‌ها مردم را در مدیریت این مشکلات همراهی کنند.

- خاموشی‌های چند روز گذشته در شبکه توزیع برق سراسری و مشکلات فراوانی که این خاموشی‌ها برای مردم و بخش‌های مختلف عمومی و صنعتی به وجود آورد سوژه امروز روزنامه‌های کشور شد، روزنامه‌ها با انتقاد گسترده از این خاموشی‌ها ضمن مطرح کردن مشکلات مردم به بررسی عوامل تاثیر گذار بر این اتفاق نوشتند.

روزنامه فرهیختگان با تیتر «سرنوشت تاریکی» نوشت: چرا در چنین وضعیتی که بسیاری از کسب‌وکار‌ها در این اوضاع بد اقتصادی وابسته به برق است، بسیاری از بیماران کرونایی نیاز به اکسیژن دارند و از دستگاه‌های اکسیژن‌ساز برقی در خانه استفاده می‌کنند و بسیاری از دانشجویان و دانش‌آموزان از کامپیوتر و موبایل استفاده می‌کنند و برق لازم دارند و خیلی دیگر از این احتیاجات، مکررا شاهد قطعی برق در کشور هستیم؟

این روزنامه همچنین در مطلبی با تیتر «اگر چرخ سانتریفیوژ می‌چرخید» به بررسی استفاده کشور‌های مختلف از صنعت هسته‌ای برای تولید و تامین برق مصرفی خود نوشت و بر این نکته تاکید کرد که «درحالی در ایران سهم برق هسته‌ای در سبد برق کشور حدود ۱.۲ درصد است که این میزان در فرانسه نزدیک به ۷۱ درصد، در اوکراین و اسلواکی هرکدام نزدیک به ۵۴ درصد، در مجارستان حدود ۴۹ درصد، در بلژیک نزدیک به ۴۸ درصد و درمجموع بین ۳۱ کشور، ایران رتبه ۳۰ را با کمترین سهم برق هسته‌ای از کل تولید برق دارد.»

برق روزنامه‌ها مسوولان را گرفت؛ واکنش شدید مطبوعات به خاموشی ها


روزنامه دیگری که به این سوژه پرداخت روزنامه جام‌جم بود، این روزنامه با تیتر «پایان دولت با چراغ خاموش» از عدم برنامه ریزی مناسب مسوولان و ضعف اطلاع رسانی آن‌ها به شهروندان در خصوص زمانبندی قطعی برق نوشت و سوپرایز شدن مردم را در زمان قطعی برقی‌های مکرر مورد تاکید قرار داد، جام‌جم از آسیب رسانی قطعی برق به لوازم الکترونیکی گفت و مشکلاتی که قطعی برق برای دانش‌آموزان درگیری با امتحانات آنلاین ایجاد می‌کند رابررسی کرد.

برق روزنامه‌ها مسوولان را گرفت؛ واکنش شدید مطبوعات به خاموشی ها

روزنامه اعتماد مطلبی با تیتر «زیر سایه بی برقی» منتشر کرد و نوشت: «مدیران برقی کشور دلیل قطع برق را افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق که می‌تواند ناشی از استخراج رمز ارز‌ها باشد یا استفاده از کولر می‌دانند. برخی نیز فرسودگی تجهیزات را دلیل افزایش مصرف‌ها عنوان می‌کنند. اما بیش از آنکه قطعی برق مورد اعتراض باشد، بی‌برنامه‌گی و تکرار چند باره آن در برخی مناطق مورد اعتراض مردم است.»

برق روزنامه‌ها مسوولان را گرفت؛ واکنش شدید مطبوعات به خاموشی ها

روزناه همشهری «جریان خاموشی» را تیتر گزارش خود در خصوص قطعی برق قرار داد و از عدم تناسب خاموشی‌ها با جدول اعلام شده از طرف شرکت توزیع برق استان تهران در روز گذشته نوشت.

«خیلی‌ها عصبانی شدند، بسیاری گرفتار ماندند، مشاغل دورکار، راه ارتباط آنلاین‌شان را از دست دادند، دانش‌آموزان در وسط درس و امتحان آنلاین، آفلاین شدند و آن‌ها که بیمار به‌ویژه بیمار کرونایی داشتند، نگران از سلامت اعضای خانواده خود دعا می‌کردند که زودتر برق وصل شود. دیروز روزی عجیب بود و عجیب‌تر اینکه در این گرمای هوا و زندگی آنلاین مختل شده مردم، تعدادی از همین مردم تاجران خاموش برق هم شده‌اند و همچنان مشغول استخراج رمزارز هستند.» این توصیف روزنامه همشهری از روز بدون برق بخش زیادی از مردم بود.

برق روزنامه‌ها مسوولان را گرفت؛ واکنش شدید مطبوعات به خاموشی ها

روزنامه خراسان به سراغ مقصران خاموشی رفت و از رشد ماینر‌ها و نقش آن‌ها در شبکه برق خانگی، خشکسالی و تلفات ۱۰ درصدی برقدر شبکه به عنوان عوامل تاثیر گذار بر کمبود برق و خاموشی‌های روز‌های اخیر نام برد.

برق روزنامه‌ها مسوولان را گرفت؛ واکنش شدید مطبوعات به خاموشی ها

«کنتور انضباط برق پرید» این عنوان گزارش روزنامه جوان است که قطعی برق و مشکلات مرتبط با آن را به ضعف دولت مربوط دانست و نوشت: «انواع بی‌انضباطی همانند برق سه فاز دولت را گرفته است و رها هم نمی‌کند و دامنه این بی‌انضباطی‌ها آن قدر وسعت دارد که این بار کنتور شبکه برق‌رسانی چنان پرید که به‌سادگی از حجم انتقاد‌ها و اعتراضات نسبت به بی‌انضباطی در قطعی برق می‌توان یک دکل ساخت، نکته قابل اهمیت آن است که دیگر کسی از دولت انتظار ندارد در برق‌رسانی انضباط به خرج دهد، بلکه مردم از دولت می‌خواهند حداقل در قطع برق انضباط به خرج دهد.»

برق روزنامه‌ها مسوولان را گرفت؛ واکنش شدید مطبوعات به خاموشی ها

آفتاب یزد به سراغ دغدغه‌ای بزرگتر رفت و نوشت خدا نکند در تهران زلزله بیاید؛ این روزنامه با تیتر «در وزارت نیرو چه خبر است؟» در توصیه‌ای به مسوولان نوشت: بیایید با مردم صادق باشیم و حداقل شفاف به نظرات مردم که بیراه هم نیست پاسخ دهیم. این پرسش مردم طی یکی دو روز گذشته در ذهن بسیاری از مردم مطرح شده که به واقع در وزارت نیرو چه خبر است؟ ناتوانی خیره‌کننده این وزارتخانه و بلبشویی که در جریان است محصول بی‌تدبیری است یا سوءاستفاده عده‌ای؟! برای کشوری که در شرایط صلح است و منابع گسترده انرژی دارد این قطعی‌های سریالی مایه آبروریزی است.

برق روزنامه‌ها مسوولان را گرفت؛ واکنش شدید مطبوعات به خاموشی ها


برچسب ها: برق خاموشی ها

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *