چالش حملات سایبری علیه زیرساخت‎های آمریکا برای کاخ سفید

12:22 - 02 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۶۷۶۳
حملات سایبری مکرر علیه نهاد‌ها و مراکز مختلف در آمریکا، ناتوانی این کشور در تامین امنیت سایبری اش را مشخص کرد.
حملات سایبری اخیر علیه زیرساخت‌ها در آمریکا، اهمیت حیاتی این چالش را برای دولت آمریکا آشکارتر ساخت.
 
به گزارش «بوستون هرالد و آر تی ای»، حمله سایبری اخیر علیه «کولونیال پایپ لاین»، اپراتور اصلی خط لوله انتقال سوخت آمریکا که به مشکل کمبود یا نبود سوخت در بخش عمده‌ای از آمریکا را به دنبال داشت، نشان داد که این کشور در برابر حملات سایبری گسترده از زیرساخت‌ها گرفته تا بالاترین سطح دولتی چقدر آسیب پذیر است.
 
«کولونیال پایپ لاین» به عنوان شرکتی که به تنهایی تقریبا نیمی از سوخت ساحل شرقی آمریکا را تامین می‌کند، تنها پس از پرداخت ۴.۴ میلیون دلار باج به هکر‌هایی مستقر در اروپای شرقی، توانست مجددا کنترل تاسیسات خود را در دست بگیرد. اگرچه کمبود گسترده سوخت در چندین ایالت آمریکا همچنان ادامه دارد.
 
این شکست امنیتی، ویران کننده‌ترین حمله به فایروال‌های ملی آمریکاست که گفته می‌شود آسیب ناپذیرند.
 
«فایروال» یا «دیواره آتش» به نرم‌افزار یا سخت‌افزار‌هایی گفته می‌شود که از دسترسی به رایانه‎ها جلوگیری کرده و ترافیک رد و بدل شده در شبکه را کنترل می‌کند
 
تاکنون تعداد زیادی از سازمان‌ها و آژانس‌های دولتی آمریکا مانند پنتاگون، وزارت امنیت داخلی، وزارت خارجه، وزارت انرژی، اداره امنیت ملی هسته‌ای و وزارت خزانه داری هدف حمله هکر‌ها قرار گرفته‎اند.
براساس گزارش «وال استریت ژورنال»، در بخش خصوصی نیز شرکت‎های «مایکروسافت»، «سیسکو»، «اینتل» و «دلویت» هدف حمله سایبری قرار گرفتند.
 
با توجه به ماهیت مخفیانه حملات سایبری، احتمالا هنوز موار دیگری از حملات وجود دارند که هنوز کشف نشده‎اند.
 
آژانس امنیت سایبری ملی آمریکا که تاکنون در برابر حملات سایبری ناکام بوده، امیدوار است بتواند تا هفته آینده با حملات سایبری به بیمارستان‌ها مقابله کند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *