همکاری با "افغانستان" برای مبارزه علیه تروریسم ادامه می یابد

17:34 - 08 شهريور 1394
کد خبر: ۷۱۸۰۸
خبرگزای میزان - وزیر خارجه آلمان در سفر به کابل به دولت افغانستان اطمینان داد که همکاری برلین برای مبارزه علیه تروریسم در افغانستان ادامه خواهد یافت.
همکاری با
به گزارش به نقل از ایرنا، "فرانک والتر اشتاین مایر" در آیین گرامی داشت صدمین سالروز دوستی برلین و کابل که در کاخ ریاست جمهوری افغانستان برگزار شد، افزود: آلمان همواره برای تامین امنیت در افغانستان تلاش کرده و در راه مبارزه با تروریسم 55 سرباز خود را در این کشور از دست داده است.
وزیر خارجه آلمان اظهار داشت که هنوز هم امید به برقراری صلح در افغانستان دیده می شود و برلین به دولت این کشور کمک خواهد کرد تا صلح و ثبات در کشور حاکم شود و دولت افغانستان بتواند روی پای خود بایستد.
دومین دور مذاکرات صلح دولت افغانستان با گروه طالبان پس از مرگ ملا محمد عمر رهبر پیشین طالبان متوقف شد.
رییس جمهوری افغانستان نیز در این آیین، روابط کابل – برلین را نزدیک و دوستانه خواند و از کمک ها و حمایت های آلمان به دولت و مردم افغانستان قدردانی کرد.
"محمد اشرف غنی" گفت: مطالعه تاریخ روابط آلمان و افغانستان، نشان می دهد که برلین در 100 سال گذشته، همیشه در کنار مردم افغان بوده است.
وی، کمک های آلمان به مردم و دولت افغانستان را در 14 سال گذشته مورد ستایش قرار داد و افزود: روابط افغانستان با آلمان که از زمان شاه «امان الله خان» آغاز شده، تاکنون ادامه یافته است.
آلمان در 14 سال گذشته نقش پررنگی در بازسازی افغانستان و سرمایه گذاری در بخش های زیربنایی این کشور داشته است. فعالیت نهادهای سیاسی، علمی و فرهنگی آلمان نیز در افغانستان، چشمگیر بوده است.
دو هفته پیش، افراد مسلح در شهر کابل، یک زن آلمانی شاغل در موسسه هماهنگ کننده کمک های مالی و فنی کشور آلمان به افغاانستان موسوم به «جی. آی .زد» را هنگام خروج از دفتر کار خود ، ربودند.
هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت ربودن این زن آلمانی را برعهده نگرفته است.
بنیاد فرهنگی «هانریش بل»، بنیاد «فریدریش ابرت» و «انسیتو گوته» از جمله نهادهایی هستند که در افغانستان به فعالیت فرهنگی پرداخته اند.
/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *