گسترش عمق استراتژیک ایران تا مرز سرزمین های اشغالی/ مقابله به مثل "پشیمان ساز" ایران علیه رژیم صهیونیستی

11:04 - 07 شهريور 1394
کد خبر: ۷۱۲۶۹
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
خبرگزاری میزان- عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است که عمق استراتژیک ایران تا مرز سرزمین های اشغالی گسترش یافته است.
بازدارندگی پشیمان ساز اجازه اقدام نظامی به اسرائیل علیه ایران رانمی دهد

حشمت االله فلاحت پیشه در گفت و گو با  خبرنگار سیاسی میزان؛ با بیان اینکه رژیم صهیونیستی همیشه در طول تاریخ انقلاب اسلامی تهدیداتی را مبنی بر حمله نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده اما هیچگاه نتوانسته این تهدیدات را عملی کند اظهارکرد: رژیم صهیونیستی‌ در هر جایی از منطقه که اراده کرده، اقدام نظامی را صورت داده است.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی به دلیل برخورداری از پشتیبانی توامان با حق وتو قدرت های بزرگ غربی هموار مسیر بدون چالشی را برای این گونه اقدامات نظامی خود داشته و کشورهای‌ مختلف‌از جمله اوگاندا،سوریه،لبنان، مصر،... را حوزه اقدام نظامی خود قرار داده است.

این‌کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: این رژیم هنجار شکن بین المللی بارها اعلام کرده است در هر زمانی که احساس کند در راستای قالب های راهبردی خود لازم است اقدام نظامی انجام دهد در آن تردید نمی کند.

فلاحت پیشه افزود: تنها کشوری که برخلاف همه تهدیدات، رژیم صهیونیستی نتوانسته اقدام عملی نظامی را علیه آن انجام دهد جمهوری اسلامی ایران است، باوجود اینکه ایران به اندازه تمام کشورهایی که مورد اقدام نظامی اسرائیل قرار گرفتند، همیشه موضوع جنگ علیه آن مطرح بوده است، اما به دلایلی نتوانستند آن را عملی کنند.

این استاد علوم سیاسی گفت: عوامل اصلی این مسئله که چرا اسرائیل ها برخلاف همه تهدیدات نتوانستند آن را عملی کنند را باید در دو موضوع جستجو کرد؛ که بعد اول آن در توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران نهفته است که این توان برگرفته از سازوکارهای دوران جنگ سرد است که به عنوان یک راهبرد دفاعی در دستور کار قرار گرفته و  امروز جمهوری اسلامی ایران از چنان توانی برخوردار است که مهاجم را از هرگونه اقدام پشیمان خواهد کرد.

وی اضافه کرد: توان مقابله به مثل "پشیمان ساز" امروز راهبرد منطقه ای جمهوری اسلامی ایران است که در راستای استراتژی دفاعی آن قرار دارد.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: دومین مسئله از عوامل جلوگیری از اقدام نظامی رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی به عمق استراتژیک ایران بر می گردد؛ زیرا ایران تنها کشوری در منطقه است که عمق استراتژیک خود را به اطراف مرزهای سرزمین های اشغالی گسترش داده،به طوری که جمهوری اسلامی ایران راهبرد مقابله با رژیم صهیونستی را در قالب راهبرد کلان مقاومت طراحی کرده است.

فلاحت بیشه افزود:در این راستا اقدام علیه ایران، اقدام علیه مقاومت تعریف می شود که اکنون همه مرزهای سرزمین های اشغالی در تیر رس نیروهای مقاومت قرار دارد.

این کارشناس مسائل منطقه ای در پاسخ به این سوال که چرا در حالی که رژیم صهیونیستی نمی تواند تهدید خود را عملی کند اما همیشه این تهدید را مطرح می کند؟ گفت: بیشتر تهدیدات از دهه 1990 میلادی و با روی کار آمدن افراطیون صهیونیسم با ریاست نتانیاهو شکل گرفته است؛ زیرا در آن سال ها موضوع مذاکرات سازش مطرح بود و ایران تنها کشوری بود که به سازش اعتماد نکرد.

وی تصریح کرد: در سال ها اخیر نیز همین گروه افراطی صهیونیسم با شعار مقابله با ایران هسته ای درجایگاه قدرت قرار گرفتند؛ اما باید دانست که جنگ با ایران ادبیات فراگیر صهیونیست ها نیست؛ بلکه به دلایل گوناگون ادبیات جریان افراطی به ریاست نتانیاهو است،این در حالیست که جریان مقابل جریان افراطی؛ یعنی چپ، که ارگان رسمی آنها نیز روزنامه هارتض است همیشه راهبردی نظامی علیه ایران را زیر سوال برده و آن را شعاری با استفاده داخلی دانسته اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *