ظریف:تلاش‌های دیپلماتیک فرصت ترویج ایران هراسی را از بدخواهان گرفت

12:06 - 06 شهريور 1394
کد خبر: ۷۱۰۷۸
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان - وزیر امور خارجه گفت: شماری از بدخواهان در سال‌های اخیر در صدد ترویج تفکر ایران هراسی میان کشورهای منطقه بودند که در صحنه سیاسی منطقه و جهان نشان دادیم که این تلاش بی‌فایده است و ایران در جهت تعامل با سایر کشورها حرکت می‌کند.
ظریف:تلاش های دیپلماتیک فرصت ترویج ایران هراسی را از بدخواهان گرفتبه گزارش ،محمد جواد ظریف عصر پنجشنبه در آغاز عملیات اجرایی شهرک نمایشگاهی اصفهان با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، پایبندی و شجاعت رییس جمهور و تلاش فرزندان انقلاب به نتیجه مثبت منتهی شد، اظهار کرد: همه ما باید از این فرصت مطلوب، نهایت استفاده را ببریم.

وی با اشاره به اینکه تحریم ها نتوانست بین دولت و ملت جدایی ایجاد کند، گفت: مردم با حضور 73 درصدی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 اجازه تحمیل منویات دشمن را ندادند.

وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه از فرصت پیش آمده باید نهایت استفاده را کرد، گفت: تقاضای من از همه این است که در جهت اقتدار و توسعه کشور گام بردارند.

ظریف افزود: بخش خصوصی و کارآفرینان نیز می‌توانند ازاین فرصت نهایت بهره را برده و شرایط خود را ارتقا بخشند.

وی اضافه کرد: اینکه چه میزان برجام را موفق یا ناموفق می‌دانیم نباید در استفاده ما از این فرصت ارزشمند خللی ایجاد کند.

وزیر امور خارجه در ادامه با بیان اینکه اصفهان نمایشگاهی از فرهنگ ایثار و شهادت، صنعت هسته‌ای و همزیستی فرهنگ‌ها و ادیان است،گفت: هنگامی که در گلستان شهدای اصفهان حضور می‌یابیم ایثار و مقاومت مردم این شهر را می بینیم.

وی افزود: وقتی در «یو سی اف» اصفهان و مرکز هسته ای نطنز حضور می یابیم به توانمندی هسته ای خود افتخار می کنیم.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: توانمندی صنعتی در اصفهان با پیشرفته ترین تولیدات، استان اصفهان را به استان اول صنعتی ایران تبدیل کرده است.

وی اظهار کرد: حرکت امروز برای شهرک نمایشگاهی یک بعد ضروری برای گوشه گوشه اصفهان است که بتواند توانمندی های خود را به جهانیان عرضه کند.

وی افزود: اصفهان نمایشگاه بزرگی از ایران اسلامی است که درهای آن به روی تمام جهانیان باز است و آمار گردشگران از این خطه روز به روز افزایش می یابد.

وزیر امور خارجه با تبریک هفته دولت گفت: ما با شهدا پیمان می بندیم که در راه و مسیر آن ها ثابت قدم بمانیم و امروز طرح نمایشگاهی اصفهان را آغاز می کنیم که در آینده نزدیک به بهره برداری رسیده تا نمایشگاه بزرگی از توانمندی های کل کشور در اصفهان باشد.




ناشناس
|
-
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
0
0
موفق باشید
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *