روسیه: یوتیوب و اینستاگرام حقوق شهروندان را برای کسب آزاد اطلاعات نقض می‌کنند

19:35 - 23 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۹۷۶۴
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ضمن انتقاد از نحوه عملکرد دو شبکه یوتیوب و اینستاگرام گفت:حقوق شهروندان را برای کسب آزاد اطلاعات نقض می‌کند.

- ماریا زاخارووا با انتشار بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی فیسبوک، به سانسور اخبار مرتبط با روسیه ازسوی یوتیوب و شبکه اجتماعی اینستاگرام هشدار داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این بیانیه تصریح کرد: اعمال سانسور در رابطه با محصولات خبری و فیلم‌های تولید شده از سوی برخی رسانه‌های روسی در شبکه‌های اجتماعی و اطلاع رسانی آمریکایی نشانه وجود بحران تفکر و تکنولوژیکی در این شبکه‌ها است.

وی با بیان اینکه تداوم این رویکرد محدودکننده ازسوی شبکه‌های اجتماعی و شرکت‌هایی همانند گوگل موجب محدود شدن فعالیت این شرکت‌ها در اقصی نقاط دنیا می‌شود.

زاخارووا در ادامه با اشاره به محدود شدن دسترسی به فیلم «کریمه مسیر به میهن خود» در سامانه یوتیوب، اظهار کرد: این فیلم در سالگرد الحاق کریمه به روسیه توسط آندره کوندروشوف خبرنگار روس ساخته شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به مسدود شدن شبکه تلویزیونی کریم-۲۴ از شبکه‌های زیرمجموعه کمپانی دولتی رادیو و تلویزیون روسیه، در شبکه اینستاگرام اشاره کرد و گفت: این موضوع حتی رویکرد سیاسی اینستاگرام در راستای سیاست‌های واشنگتن نیست و وضعیت پیچیده تری دارد.

وی تاکید کرد: شرکت‌هایی همانند، گوگل و شرکت‌های آمریکایی مشابه، استاندارد‌هایی واحد برای مدیریت خود ندارند که این سبب بروز یک بن بست مفهومی و تکنولوژیکی می‌شود و بنوعی حقوق شهروندان را برای کسب آزاد اطلاعات نقض می‌کند.

گفتنی است، روسیه طی سال‌های گذشته گوگل و فیس بوک را بدلیل نقض قوانین این کشور جریمه کرده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *