سیدعباسی: دست تندروان روی نیمکت بسته بود/ شهرداری ارومیه از نظر داشتن مهره‌های کلیدی سرآمد لیگ است

0:01 - 24 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۹۵۱۸
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
کارشناس والیبال ایران گفت: دو تیم شهرداری گنبد و فولاد سیرجان فارغ از تمامی نتایج، پدیده‌های لیگ در بخش تیمی به شمار می‌روند.

جهانگیر سیدعباسی در گفت‌وگو با میزان، درخصوص دیدار نخست مرحله فینال لیگ برتر والیبال که با برتری ۳ بر ۲ تیم شهرداری ارومیه مقابل تیم فولاد سیرجان به اتمام رسید، اظهار داشت: بازی بسیار پرنوسانی و اگرچه بازی به ست پنجم کشیده شد و دو تیم رقابت تنگاتنگ و نزدیکی برای کسب پیروزی داشتند، اما شاهد بودیم که در تمام ست‌ها هر دو تیم نمایش پرنوسانی داشتند و اختلاف امتیازی در ست‌ها این صحبت‌هایم را تایید می‌کند. هرچند نباید از یاد ببریم که بضاعت دو تیم از نظر بازیکن و مهره‌هایی که در اختیار دارند، قابل مقایسه نیست.

وی افزود: پیش از آغاز بازی نخست، پیش بینی نتیجه بسیار سخت بود؛ واقعاً بازی جذاب و مهیجی را دیدیم و اهالی والیبال از تماشای فینال لذت بردند. به نظرم سیرجانی‌ها در ست پنجم ۶ بر یک پیش بودند و اگر کمی تیزهوش‌تر و باتجربه‌تر عمل می‌کردند می‌توانستند پیروزی را کسب کنند، اما دست تندروان به اندازه پیمان اکبری برای انجام تعویض باز نبود. در ست پنجم تعویض‌های اکبری جواب داد و بایکنان باتجربه‌تر ارومیه توانستند کاملاً جریان بازی را به سود خود عوض کنند و برنده فینال نخست شوند.

*سیرجانی‌ها نتوانستند از خستگی بازیکنان ارومیه بهره ببرند

این کارشناس والیبال درمورد عملکرد کادر فنی دو تیم گفت: به نظرم هر دو تیم جزو مربیان خوب و بادانشی هستند که به شایستگی توانسته‌اند تیم‌هایشان را راهی دیدار پایانی کنند. اکبری در لحظات حساس توانستن با تعویض‌های خوبی که انجام داد جریان بازی را تغییر دهد و این به این معنی نیست که تندروان عملکرد ضعیف‌تری داشته بلکه باز هم تاکید می‌کنم که سیرجان به نسبت شهردرای ارومیه از مهره‌های تاثیرگذار کمتری بهره می‌برو و به نوعی دست تندروان روی نیمکت بسته بود. بازیکنان ذخیره ارومیه هم بسیار خوب ظاهر شدند و برگ برنده اکبری در ست پنجم بودند.

رییس کمیته آموزش و مربیان فدراسیون والیبال درباره پیش‌بینی‌اش از بازی دوم مرحله فینال تصریح کرد: اگر بخواهیم عملکرد تیم فولاد سیرجان را به نسبت مرحله یک چهارم و نیمه نهایی بسنجیم، به نظرم این تیم در مراحل قبلی بسیار مقتدرتر و باثبات‌تر بازی می‌کرد و هرچند شهرداری ارومیه در دیدار‌های قبلی کارش به ست پنجم کشیده بود، اما باز هم سیرجانی‌ها نتوانستند از خستگی بازیکنان ارومیه بهره ببرند. از طرفی دیگر ارومیه به لحاظ تعداد مهره‌های تاثیرگذار و غنای بازیکن شرایط متفاوتی با حریف دارد و در واقع شهرداری ارومیه سرآمد تیم‌های لیگ برتر از نظر داشتن مهره‌های کلیدی بود.

*مهره‌های خوبی از لیگِ امسال به والیبال ایران معرفی شدند

وی درمورد سطح کیفی لیگ برتر والیبال و اینکه پس از سال‌ها، ۶ تیم برای قهرمانی رقابت داشتند خاطرنشان کرد: امسال لیگ متفاوتی را تجربه کردیم. در این فصل بیشتر بازیکنان نام آشنا و تراز اولی مانند محمد موسوی، میلاد عبادی‌پور، امیر غفور، جواد کریمی و امیرحسین اسفندیار، لژیونر شده و به تیم‌های خارجی پیوستند و همین باعث شد بازیکنان باقی مانده به صورت متعادل به تیم‌های مختلف بپیوندند. همین مسئله باعث شد جوانتر‌ها دیده شوند و برای نمونه بازیکنانی مانند شهروز همایونفرمنش و صابر کاظمی در سال‌های اخیر فرصت زیادی برای ارائه توانایی‌هایشان نداشتند، اما در این فصل شرایط فرق کرده بود.

سیدعباسی در پایان گفت: لیگ بسیار خوب و جذابی بود و مهره‌های خوبی نیز به والیبال ایران معرفی شدند. در آخر می‌خواهم اشاره کنم که دو تیم شهرداری گنبد و فولاد سیرجان فارغ از تمامی نتایج، پدیده‌های لیگ در بخش تیمی به شمار می‌روند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *