اسفندیار: به بلژیک آمدم تا بتوانم در تیم‌های بزرگ اروپایی بازی کنم/ مصدومیت در بدترین زمان ممکن سراغم آمد/ آلکنو تماسی با من نداشته

10:49 - 23 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۹۵۰۵
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
ملی‌پوش والیبال ایران گفت: متاسفانه از ناحیه کمر مصدوم هستم و شرایط بازی به صورت کامل را ندارم.
- امیرحسین اسفندیار که در رقابت‌های والیبال جوانان جهان کاپیتان تیم والیبال ایران بود توانست عنوان باارزش MVP این رقابت‌ها را از آن خود کند. پس از این رقابت‌ها اسفندیار به تیم کاله پیوست و در نهایت راهی تیم گرین‌یارد مازک بلژیک شد. اسفندیار در رقابت‌های قهرمانی آسیا، انتخابی المپیک و لیگ ملت‌ها هم عضو تیم ملی والیبال بود. با این بازیکن ۲۰۹ سانتی‌متری گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

از حضورت در لیگ بلژیک بگو. راضی هستی؟

برای سال اول حضور در اروپا، بازی در تیم گرین‌یارد مازک انتخاب بدی نبود. چون تجربه بازی در اروپا را نداشتم باید از جایی شروع می‌کردم.

در چند بازی اخیر تیمت کم بازی کردی. این موضوع دلیل خاصی داشت؟

متاسفانه از ناحیه کمر مصدوم هستم و شرایط بازی به صورت کامل را ندارم؛ اما هر زمان که تیمم نیاز پیدا کند وارد زمین می‌شوم. این مصدومیت در بدترین زمان ممکن سراغ من آمد و امیدوارم بتوانم زودتر شرایط بازی به صورت کامل را پیدا کنم.

سطح فنی لیگ بلژیک چگونه است؟

لیگ والیبال بلژیک به لحاظ فنی سطح خوبی دارد؛ اما فرقی مهمی که با لیگ ایران دارد امکانات سخت‌افزاری تیم‌های بلژیکی است. کفپوش همه سالن‌ها بهترین کیفیت را دارد و تیم‌ها دارای امکانات حرفه‌ای هستند. به لحاظ فنی هم لیگ بلژیک رفته رفته خودش را به لیگ‌های معتبر اروپا نزدیک می‌کند و فکر می‌کنم در چند سال آینده تیم‌های بلژیکی حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشند.

اینکه رفتن تو به لیگ بلژیک به خاطر مسائل مالی نبوده نشان می‌دهد اهداف دیگری را دنبال می‌کنی.

خب قطعا مسائل مالی برای هر بازیکنی اهمیت دارد؛ اما به جز بازیکنان بزرگ سایر بازیکنان که در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند قراردادهای مالی سنگینی ندارند. من هم همانطور که گفتم سال اول است که به اروپا آمدم و به دنبال این هستم که بتوانم در سال‌های آینده در تیم‌های بزرگ اروپایی بازی کنم.

شناخت بلژیکی‌ها از والیبال ایران چقدر است؟

اهالی والیبال بلژیک به شدت پیگیر والیبال ایران هستند. خاطره‌ای در این خصوص می‌خواهم بگویم که جالب است. زمانی که فدراسیون والیبال با آلکنو مذاکره می‌کرد همبازیانم پیگیر این مذاکرات بودند و زمانی که آلکنو با فدراسیون والیبال قرارداد بست آنها زودتر از من از این قرارداد باخبر شدند.

در این مدت که آلکنو سرمربی تیم ملی والیبال ایران شده با تو و جواد کریمی تماسی داشته؟

به جز امیر خوش‌خبر کسی با من تماسی نداشته است.

فکر می‌کنی تیم ملی والیبال با آلکنو می‌تواند در المپیک توکیو موفق باشد؟

با توجه به زمان کمی که تا المپیک باقی مانده نمی‌توان تغییر خاصی به لحاظ فنی در تیم ملی ایجاد کرد. امیدوارم تیم ملی والیبال بتواند در المپیک توکیو بهترین نتیجه را کسب کند و من چه در تیم ملی باشم و چه نباشم برای موفقیتش دعا خواهم کرد.

چقدر شانس حضور در المپیک را همراه تیم ملی والیبال برای خودت متصور هستی؟

من نمی‌دانم قرار است در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد؛ اما تا لحظه آخر همه تلاشم را برای حضور در تیم ملی والیبال می‌کنم. همانطور که گفتم مصدومیت در بدترین زمان ممکن به سراغ من آمد و امیدوارم هر چه سریع‌تر بتوانم به طور کامل برای تیمم بازی کنم.

چه زمانی به ایران می‌آیی؟

آخرین بازی ما در لیگ بلژیک بیست و هشتم فروردین سال آینده است و پس از آن به ایران خواهم آمد. اگر به تیم ملی دعوت شوم احتمالا به اردوی اول که قرار است در ایران برگزار شود نمی‌رسم. 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *