آمریکا: هنوز تصمیمی برای پرداخت مرحله بعدی کمک مالی به "پاکستان" نگرفته ایم

22:09 - 20 شهريور 1394
کد خبر: ۷۰۸۹۷
وزارت دفاع آمریکا با وجود اینکه "پاکستان" را از اعضای به اصطلاح ائتلاف خود در خط مبارزه با تروریسم توصیف می کند، اعلام کرده است که هنوز تصمیمی برای پرداخت دور بعدی کمک های مالی تحت عنوان بودجه پشتیبانی از اعضای این ائتلاف به پاکستان نگرفته است.
آمریکا: هنوز تصمیمی برای پرداخت مرحله بعدی کمک مالی به به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از ایرنا؛ "راجر کابینس" سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز گذشته در این خصوص گفت: واشنگتن قطعا گزینه کمک های آتی امنیتی را از روی میز برنداشته و ما همچنان پاکستان را شریک اولویت داری در مبارزه با تروریسم و امور دفاعی آمریکا می دانیم.
وی افزود: تاکنون هیچ تصمیمی در ارتباط با بودجه پشتیبانی ائتلافی اتخاذ نشده است.
به رغم تاکید مقامات دولتی و ارتش پاکستان مبنی بر اینکه این کشور در مبارزه با تروریسم هیچ گونه تبعیضی میان گروه های تروریستی مختلف قائل نیست و با همه گروه های تروریستی به شدت برخورد می کند، اما آمریکا بار دیگر اسلام آباد را متهم به عدم برخورد کافی با گروه تروریستی 'شبکه حقانی' کرده است.
آمریکا اقدامات ارتش پاکستان علیه شبه نظامیان گروه تروریستی حقانی را ناکافی دانسته و به اسلام آباد ابلاغ کرده است که واشنگتن نمی تواند در گزارش خود به کنگره، تایید کند که عملیات ضدتروریستی پاکستان در وزیرستان شمالی، در ضربه زدن به شبکه حقانی موثر بوده است.
آمریکا همواره از پاکستان خواسته است تا با گروه تروریستی شبکه حقانی به شدت برخورد کند. افغانستان مدعی است پاکستان با آزاد گذاشتن شبکه حقانی، از این گروه برای انجام حملات نیابتی به افغانستان استفاده می کند. آمریکا نیز از این موضوع نگران است.
سایت اینترنتی روزنامه داون پاکستان نوشت: یک منبع دیپلمات پاکستان، خبر گلایه اخیر آمریکا از اسلام آباد را در خصوص عدم برخورد کافی با شبکه حقانی تایید کرده و گفته است که وزارت دفاع آمریکا مواضع اخیر خود را به سفارت پاکستان در واشنگتن و همچنین به مقامات پاکستانی در اسلام آباد ابلاغ کرده است.
به گزارش داون، اظهارات تازه آمریکا مبنی بر بی نتیجه بودن اقدامات ارتش پاکستان علیه شبه نظامیان حقانی ممکن است باعث شود تا پرداخت های آتی کمک های مالی آمریکا به پاکستان تحت عنوان بودجه پشتیبانی از ائتلاف، متوقف شود.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *