"پاکستان" به دنبال دامن زدن به جنگ فرقه‌ای در "افغانستان" است

20:51 - 03 شهريور 1394
کد خبر: ۷۰۴۷۷
رئیس شوراى مرکزى حزب "جنبش" وابسته به معاون اول رئیس‌جمهور "افغانستان" هشدار داد که "پاکستان" به دنبال راه‌اندازی جنگ قومی و فرقه‌ای در این کشور است.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از خبرگزاری تسنیم، "عزیزالله کارگر" رئیس شوراى مرکزى حزب جنبش، در مورد تلاش پاکستان برای دامن زدن به جنگ قومى در افغانستان هشدار داد.
 
کارگر در حاشیه نشستى به حمایت از عملیات جارى در شمال افغانستان به رهبرى «عبدالرشید دوستم» معاون اول رئیس جمهور این کشور، در شهر مزار شریف گفت: دوستم عملیات سرکوبی شبه‌نظامیان در شمال افغانستان را بنابه تصمیم شورای امنیت و حکم اشرف‌غنی آغاز کرده است.
 
وی در پاسخ به پرسش در مورد شبه‌نظامی سازی معاون اول رئیس‌جمهور افغانستان اظهار داشت: جاسوسان پاکستانى از طریق راه‌اندازی چنین تبلیغاتی سعی می‌کنند که در افغانستان زمینه راه‌اندازی جنگ فرقه‌ای و قومی را فراهم کنند.
 
"نجیب‌الله کارگر" عضو عالی رتبه جزب جنبش گفت: تمام شبه‌نظامیانی که مناطق شمالى را به سمت ناامنی کشاندند، در پاکستان آموزش دیده‌اند.
 
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که در حالی که ساکنان محلی ولایت فاریاب می‌گویندکه افراد مسلح دوستم برای مردم این ولایت مشکلاتی از قبیل اذیت و آزار و سرقت امول به وجود آورده‌اند.
 
مردم ولایت فاریاب در نامه‌ای که به «محمد اشرف‌غنی» رئیس‌جمهور حکومت وحدت ملی اعلام کردند که افراد مسلح وابسته به ژنرال دوستم در حال غارت ساکنان این ولایت هستند.
 
در این نامه تأکید شده است که چهار فرمانده شبه‌نظامی که قبلا نیز با دوستم رابطه داشته‌‌اند به همراه دوهزار موتور سیکلت سوار به شهرستان قیصار و برخی مناطق دیگر رفته و به آزار و اذیت مردم قرار قرار داده‌اند.
 
مقامات امنیتی ولایت «سرپل» در شمال افغانستان نیز اعلام کرده بودند که شهرستان «کوهستانات» ولایت سرپل پس از حمله گسترده طالبان مسلح به این منطقه سقوط کرده است.
 
در حال حاضر نیروهای امنیتی افغانستان از شهرستان کوهستانات عقب‌نشینی کرده‎اند و این شهرستان تحت کنترل طالبان قرار دارد.
 

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *