تدوین برنامه عملی پیشگیری از خشونت با همکاری دستگاه‌های دولتی

0:00 - 04 شهريور 1394
کد خبر: ۷۰۴۶۰
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان - معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی از تدوین برنامه عملی پیشگیری از خشونت با همکاری دستگاه‌های دولتی خبر داد.
«رضا مسعودی فر» معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حقوقی و قضایی  میزان، با تاکید بر اینکه 30 درصد جرایم کیفری استان مربوط به اِعمال خشونت از جمله ضرب و جرح عمدی است، از تدوین برنامه عملی پیشگیری از خشونت با همکاری دستگاه های دولتی  این استان خبر داد.

مسعودی فر با اشاره به تدوین این برنامه تصریح کرد: با توجه به اینکه 30 درصد جرایم کیفری استان مربوط به اِعمال خشونت است، لازم به نظر رسید که طرحی در این خصوص تصویب شده و وظایف دستگاهها در آن مشخص شود، تا در این راستا هر دستگاهی وظایف خود را در جهت پیشگیری از وقوع جرم به بهترین نحو انجام دهد.

وی ادامه داد: برای محقق شدن این امر از سازمان روانشناسی، پژوهشکده دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و دستگاه‌های دیگر دعوت به عمل آمده تا طبق برنامه مدون و مشخص هر کدام از آنها را در کارگروهی بچینیم و شرح وظایف هر کدام را به طور دقیق در راستای ارتقای آگاهی عمومی، شناسایی محل وقوع جرم و پیشگیری از آن اعلام کرده و بتوانیم این جرم را حداقل از ردیف اول به ردیف پایین تر کاهش دهیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان شرقی، در پایان اعلام کرد که این طرح حداکثر در دو ماه آینده نهایی خواهد شد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *