ادامه روند کاهشی قیمت نفت اوپک

21:10 - 03 شهريور 1394
کد خبر: ۷۰۴۱۹
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
خبرگزاری میزان - قیمت سبد نفتی اوپک روز دوشنبه (دوم شهریورماه) با ٢ دلار و ٣٣ سنت کاهش به ٤٠ دلار و ٦٧ سنت برای هر بشکه رسید.
به گزارش ، قیمت سبد نفتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز جمعه(٣٠ مردادماه) ٤٣ دلار برای هر بشکه بود.

در همین حال، روند کاهشی قیمتهای جهانی نفت خام دیروز پس از افت بیش از ٦ درصدی و رسیدن به پایین ترین سطح در ٦,٥ سال گذشته، سرعت گرفت، این اتفاق در پی کاهش دوباره ارزش شاخص سهام در بازار بورس چین رخ داد و بازارهای مالی جهان را با سقوط دیگری روبرو کرد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اکتبر در پایان معاملات آتی بازار آی سی یی لندن با ٢ دلار و ٧٧ سنت (٦,١ درصد) به ٤٢ دلار و ٦٩ سنت برای هر بشکه رسید، در حالی که این رقم در طول معاملات و پیش از بسته شدن بازار رقم ٤٢ دلار و ٢٣ سنت برای هر بشکه را نیز تجربه کرد که پایین ترین سطح از مارس ٢٠٠٩ به شمار می آید.

قیمت نفت خام شاخص دابلیو تی آی آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر در پایان معاملات دیروز بازار بورس نیویورک با ٢ دلار و ٢١ سنت افت (٥,٥ درصد کاهش) به ٣٨ دلار و ٢٤ سنت و کمترین سطح از  فوریه ٢٠٠٩ رسید.

میانگین هفتگی قیمت نفت خام آمریکا که با افت ماهانه ١٨ درصدی روبرو بوده است، روز جمعه (٣١ مردادماه) برای هشتمین هفته پیاپی با افت روبرو بوده و بیشترین کاهش هفتگی را از سال ١٩٨٦ میلادی داشته است.

سبد نفت خام اوپک شامل ۱۲ نوع نفت خام اعضای این سازمان شامل مخلوط الجزایر، گریسول آنگولا، اورینته اکوادور، سنگین ایران، سبک بصره، صادراتی کویت، اس سیدر لیبی، سبک بونی نیجریه، مارین قطر، سبک عربی عربستان، موربان امارات و مری ونزوئلاست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *