رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سردار یزدی: صدور انقلاب در ابعاد بین المللی موفقیت هاى بزرگى را رقم زده است

17:18 - 18 بهمن 1399
کد خبر: ۶۹۹۷۰۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ گفت: امروز می‌بینیم که صدور انقلاب چگونه صحنه مقاومت را در جهان رقم زده و در ابعاد بین المللی موفقیت هاى بزرگى را رقم زدیم.
خبرگزارى میزان - اولین نشست از سلسله نشست‌هاى دفاع از حقوق جمهورى اسلامى ایران با بررسى ابعاد حقوقى جنگ تحمیلى با حضور سردار محمدرضا یزدى، فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ و حمیدرضا قریشى، فرمانده بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات برگزار شد.

یزدى در این نشست با گرامیداشت ایام مبارک دهه فجر عنوان کرد: زمانى که انقلاب اسلامى به پیروزى رسید هیبت غرب و شرق با یک ایهامى مواجه شد که چه اتفاقى افتاده است.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ خاطرنشان کرد: این جابه جایى قدرت براى شرق و غرب حائز اهمیت بود و سعى کردند نفوذ را از همان روزهاى اول ایجاد کنند، اما موفق نشدند و سعى کردند که با کودتا و اغتشاشات اقدام کنند، اما نتوانستند.

وى اظهار کرد: امروز می‌بینیم که صدور انقلاب چگونه صحنه مقاومت را در جهان رقم زده و در ابعاد بین الملل موفقیت هاى بزرگى را رقم زدیم.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در ادامه با اشاره به انجام عملیات فتح المبین و آزادسازى خرمشهر، گفت: قدرت نظامى ما سبب مى شود که سازمان ملل شرایط جدید را بپذیرد.

وى اظهار کرد: در هیچ جاى قطعنامه اشاره نشد که چه کسى جنگ را آغاز کرد و عراق عقب نشینى تاکتیکى را انجام مى دهد و آمادگى خود را براى آینده ایجاد مى کند و بر این اساس نیازمند یک تنفس براى آمادگى مجدد بود.

یزدى عنوان کرد: در این قطعنامه خسارات جنگ نیز مشخص نمى شود و اساسا دنبال صلح نبودند بلکه دنبال متوقف کردن کشور در شرایط ویژه بودند.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در روزهاى پایان جنگ و بعد از پذیرش قطعنامه عراق به ما حمله کرد و با زور آن بیرون کردیم.

وى گفت: در قطعنامه ٥٩٨ در ارتباط با خسارت چیزى دیده نشده است؛ البته نگاه ما و ارتباط ما با عراق جاى خود را دارد، اما اینکه نتوانستیم موضوع را پیگیرى کنیم به این دلیل بود که در این قطعنامه در خصوص خسارت چیزى نبود.

یزدى تصریح کرد: امروز وقتى به گذشته نگاه مى کنیم متوجه مى شویم کسانى که از عراق حمایت کردند ٣٦ کشور هستند که در جنگ با ایران از عراق حمایت کردند.

وى ادامه داد: در موضوعات بین المللى نیازمند این هستیم که در ابعاد حقوقى خود را در جامعه بین الملل قوى کنیم و در همان روزهاى ابتدایى وزارت خارجه ما موظف بود که در پاسخ به اقدامات صدام اعتراض خود را ثبت کند و پاسخ دهد، اما جدى گرفته نشد.

یزدى بیان کرد: باید امروز بتوانیم در مقابله با کسانى که قدرت هاى حقوق بین الملل محسوب مى شوند، بایستیم و حرف خود را بزنیم.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در ادامه بیان کرد: دشمن به دنبال این هست تا اقدامات خود را براى افکار عمومى دنیا حقوقى جلوه دهد.

       بیشتر بخوانید:

برچسب ها: بسیج حقوقدانان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *