طرز تهیه کالباس خشک بوقلمون خانگی

5:50 - 18 بهمن 1399
کد خبر: ۶۹۹۲۴۳
کالباس یکی از مواد غذایی پرطرفدار است که اکثر خانواده‌ها به دلیل عدم اطمینان از نحوه تهیه آن سعی میکنند از مصرف بیش از اندازه آن خودداری کنند.
_ صفحه اینستاگرامی روزنامه همشهری نوشت: کالباس یکی از محبوب‌ترین و لذیذترین مواد غذایی است که طرفداران زیادی دارد. البته خیلی‌ها به‌دلیل اینکه از طریقه تهیه آن مطمئن نیستند سعی می‌کنند کمتر سوسیس و کالباس مصرف کنند. با تهیه کالباس خانگی سالم با گوشت مرغ‌ می‌توانید با اطمینان از این ماده غذایی استفاده کنید. اگر شما هم در خانه فرزندی دارید که گوشت یا مرغ را به شیوه معمول مصرف نمی‌کند استفاده از این روش خانگی برای تهیه کالباس پیشنهاد خوبی برای شماست.
 

مواد لازم

سینه بوقلمون: ۶۰۰گرم
ران مرغ: ۴۰۰گرم
تخم‌مرغ: ۲عدد
سیر: ۶حبه
نمک: یک و نیم قاشق چایخوری
فلفل: یک قاشق چایخوری
ادویه پاستارمی: ۵۰گرم
آرد و نشاسته ذرت (هرکدام): ۵۰گرم
شیرخشک: ۱۰۰گرم
گلوتن: ۲قاشق غذاخوری سرخالی
روغن کانولا: ۱۰قاشق غذاخوری
پوره یخ: ۱۰قاشق غذاخوری
اسانس دود: ۳۰قطره
بیکن گوشت: ۲۵۰گرم
مغز پسته: ۱۰۰گرم
 

طرز تهیه

سینه بوقلمون و ران مرغ را ۳بار چرخ کنید و یک شب داخل فریزر استراحت دهید تا یخ بزند. سپس از فریزر درآورده و در یخچال گذاشته تا یخ آن باز شود، ولی سرمای آن حفظ شود. سیر‌ها را با دنده ریز رنده کنید و همراه گوشت و نمک و فلفل داخل دستگاه غذاساز بریزید و در حدود ۵ دقیقه هم بزنید. سپس تخم‌مرغ‌ها را اضافه کنید و دوباره هم بزنید. مواد خشک و ادویه را اضافه کنید و خوب میکس کنید و سپس پوره یخ و در آخر روغن و اسانس دود را ریخته و خوب هم بزنید. وقتی مواد کامل یکدست شد تیکه‌های نمایشی که شامل بیکن گوشت که خرد شده و مغز پسته را اضافه کرده و با قاشق بزرگ یا دست هم بزنید تا به‌صورت یکسان در خمیر پخش شود.
 
ناگفته نماند پسته‌ها را حتما نیم ساعت زودتر با آب گرم خیس کنید. سپس خمیر را داخل کاور‌های مخصوص کالباس ریخته و خوب هواگیری کنید و به‌مدت ۴۵ الی ۵۰ دقیقه بخارپز کنید. بلافاصله بعد از پخت داخل ظرفی که حاوی آب سرد و یخ است انداخته و یک ربع شوک آب سرد به آن بدهید. سپس داخل یخچال به‌مدت ۱۲ الی ۲۴ساعت استراحت داده تا کاملا سرد شود و به‌راحتی قابل برش‌دادن باشند.
 

برچسب ها: غذا کالباس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *