دیدار تلویزیونی مداحان اهل بیت با رهبر انقلاب/ راه‌اندازی پویش مردمی هر خانه یک پرچم به مناسبت دهه فجر

9:28 - 15 بهمن 1399
کد خبر: ۶۹۸۶۷۴
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
درخت انقلاب شکوهمند اسلامی ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ بعد از مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های بی‌شمار و با خون شهیدان سرافراز ملت ایران به بار نشست و صفحه پرافتخار دیگری در تاریخ کهن و ماندگار ایران اسلامی بر جای گذاشت و اینک الگوی تمام عیار برای ملت‌های مقاوم و آزادیخواه جهان است.

- درخت انقلاب شکوهمند اسلامی ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ بعد از مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های بی‌شمار و با خون شهیدان سرافراز ملت ایران به بار نشست و صفحه پرافتخار دیگری در تاریخ کهن و ماندگار ایران اسلامی بر جای گذاشت و اینک الگوی تمام عیار برای ملت‌های مقاوم و آزادیخواه جهان است.

براساس سُنت حسنه بیش از چهار دهۀ گذشته، هم‌زمان با تهران در جای جای ایران اسلامی مراسم گرامیداشت چهل‌ودومین دهۀ مبارک فجر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

اخبار مراسم گرامیداشت چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی در روز چهارم دهه فجر را با میزان بخوانید.

فردا در سراسر کشور؛ مراسم مهمانی لاله‌ها در بیش از ۱۹ هزار گلزار مطهر شهدا
۱۳۹۹/۱۱/۱۵ - ۱۶:۵۹

مراسم عطرافشانی و گلباران قبور مطهر و منور شهدا، ساعت ۱۴ روز پنجشنبه ۱۶ بهمن ماه که در تقویم دهه فجر انقلاب اسلامی سال جاری با عنوان «انقلاب اسلامی، مجاهدت انقلابی، کرامت انسانی، ایثار و شهادت طلبی» نامگذاری شده است، در ۱۹۰۰۰ گلزار شهدای سراسر کشور با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ظرفیت حداقلی برگزار می‌کند.

فردا در سراسر کشور؛ مراسم مهمانی لاله‌ها در بیش از ۱۹ هزار گلزار مطهر شهدا

راه‌اندازی پویش مردمی هرخانه یک پرچم به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی
۱۳۹۹/۱۱/۱۵ - ۱۴:۳۱

دیدار تلویزیونی مداحان اهل بیت با رهبر انقلاب/ راه‌اندازی پویش مردمی هر خانه یک پرچم به مناسبت دهه فجر

پویش هر خانه یک پرچم همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی راه اندازی شد.

حال که در ایام جشن‌های چهل و دومین سال از پیروزی انقلاب اسلامی هستیم لازم است با تأسی بر تاکیدات مقام معظم رهبری بر این محتوا که «در دهه فجر بر سَر در هر خانه‌ای پرچم بزنید، پرچم جمهوری اسلامی را در سطح شهر‌ها و روستا‌ها به اهتزار در بیاورید. نشان بدهید که ملّت، این خاطره را گرامی می‌دارد» اسباب عظمت بیشتر بخشیدن را برای این شجره طیبه فراهم آوریم تا آرامشی باشد بر قلوب مؤمنین و تعظیمی باشد برای شعائر الهی که خداوند متعال درباره آن می‌فرماید: «وَ مَن یُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَى الْقُلُوبِ»

علاقه‌مندان می‌توانند در ایام‌الله دهه فجر با تهیه پرچم سه رنگ ایران اسلامی، در این پویش همگانی شرکت کنند و با نصب آن در اتاق یا بر سر در خانه یا مغازه یا هر محیط دیگر در این پویش مردمی شرکت کنند.

حضرت زهرا (س) در همه عرصه‌ها در اوج بودند و نشان دادند یک زن می‌تواند به رتبه‌ عالی عصمت برسد
۱۳۹۹/۱۱/۱۵ - ۱۴:۲۱

برگزاری همایش بین‌المللی «گام دوم انقلاب اسلامی، مکتب شهید سلیمانی»/دیدار تلویزیونی مداحان اهل بیت با رهبر انقلاب

در خجسته سالروز میلاد حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها، رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در نشست تصویری با جمعی از مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام، حضرت صدیقه طاهره را تجسم عالی‌ترین مفاهیم اسلامی درباره زن، مادر و همسر دانستند و گفتند: در دیدگاه اسلامی قوی‌ترین پایه تربیت فکری و روحی انسان در کانون خانواده قرار دارد و در این کانون است که زمینه رشد واقعی زن در عرصه‌های مختلف فراهم می‌شود.

ایشان همچنین بر لزوم حفظ ادب اسلامی در سخن گفتن و پرهیز از بدزبانی و بدگویی علیه یکدیگر در فضای رسانه‌ای و مجازی، تأکید کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تبریک میلاد حضرت زهرا سلام‌الله‌علی‌ها و بزرگداشت مقام زن و مادر و همچنین سالروز ولادت امام خمینی (ره) و دهه مبارک فجر، به ابعاد شخصیتی حضرت زهرا و نقش برجسته ایشان به‌عنوان دختر گرامی و غمگسار پیامبر اسلام (ص) و همچنین همسر و هم‌تراز حضرت علی (ع) و مادر چهار خورشید درخشان و سرسلسله نسل پیامبر عظیم‌الشأن اسلام اشاره کردند و گفتند: آن حضرت در دوران زندگی خود با فراز و نشیب‌ها، آزمون‌های بی‌نظیر و محنت‌های متعددی مواجه شدند، اما در همه عرصه‌ها همچون همسرداری، مادری، مدیریت خانه، تربیت فرزندان، جهاد فی سبیل الله، امر به معروف و نهی از منکر، عبادت و بندگی خدا، و اخلاص در اوج بودند و نشان دادند یک زن می‌تواند به رتبه‌ی عالی عصمت برسد.

بدگویی و بدزبانی در جامعه باید جمع شود و ادب اسلامی در سخن گفتن گسترش یابد

جهش ایران در دوران انقلاب اسلامی در ۳۰۰ سال گذشته بی‌سابقه است
۱۳۹۹/۱۱/۱۵ - ۱۲:۵۵

محسن رضایی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه دفاعی، بیان کرد: انقلاب اسلامی، اولین انقلابی است که توانسته اقتدار را به ملت ایران برگرداند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی این اقتدار را به ویژه در ابعاد ساختار‌های نیرو‌های مسلح، تجهیزات، صنایع دفاعی، علوم و دانش نظامی به عنوان دستاوردی مهم برای ملت ایران داشته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه جهش‌های ایران در دوران انقلاب اسلامی در ۳۰۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است، اظهار داشت: کشور در دوره انقلاب اسلامی، جهش‌های بزرگی داشته است.

سامانه هوشمند پایش ریز پرنده ها با عنوان سپهر رونمایی شد
۱۳۹۹/۱۱/۱۵ - ۱۲:۳۱

همزمان با ایام الله مبارک دهه فجر اولین سامانه بومی و پیشرفته کشور در جهت ساماندهی و پایش هوشمند ریز پرنده‌ها با عنوان «سپهر» با حضور برخی مسئولان کشوری و لشکری در محل سالن همایش منطقه پدافند هوایی شمال غرب رونمایی شد.

آزادی دو رزمنده مرزبان گروگان گرفته شده توسط گروهک تروریستی جیش الظلم در اقدامات موفق اطلاعاتی
۱۳۹۹/۱۱/۱۵ - ۱۱:۵۰

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از آزادی دو تن از رزمندگان مرزبان گروگان گرفته شده توسط گروهک تروریستی و ضد انقلاب جیش الظلم در شب گذشته خبر داد.

مکتب قاسم سلیمانی؛ چراغ راه جوانان برای تحقق گام دوم انقلاب
۱۳۹۹/۱۱/۱۵ - ۱۰:۳۶

برگزاری همایش بین‌المللی «گام دوم انقلاب اسلامی، مکتب شهید سلیمانی»/دیدار تلویزیونی مداحان اهل بیت با رهبر انقلاب

محسن رضایی در دومین همایش بین‌المللی گام دوم انقلاب، مکتب شهید سلیمانی، الگوی تربیت مدیران جهادی تمدن ساز، گفت: قاسم سلیمانی در دفاع مقدس در جبهه مقاومت یک اثری دارد و در ساخت گم دوم انقلاب یک سر مهمی دارد و چراغ راه نمای جوانان گام دومی انقلاب است، تا با نگاه به آن آینده خود را بسازند و ما در دانشگاه امام حسین (ع) به اسن موضوع پرداختیم، تا این شخصیت را به درستی معرفی کنیم.

وی افزود: هدف ما تبدیل این شهید بزرگوار به چراغ راه جوانان گام دوم انقلابی بود، مکتب قاسم سلیمانی از اصول ولایت پذیری، با تفسیری ناب از ولایت پذیری در رفتار و وصیت نامه قاسم سلیمانی برخوردار است، با رهبری پیوند داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه ثمره خون شهید «قاسم سلیمانی» به بار خواهد نشست، گفت: مکتب قاسم سلیمانی چراغ راهنمای رهنمود‌های مقام معظم رهبری است، چراغ راهی برای جوانان انقلاب در جهت تحقق گام دوم انقلاب است.

مکتب قاسم سلیمانی؛ چراغ راه جوانان برای تحقق گام دوم انقلاب

دیدار مداحان اهل بیت با رهبر انقلاب امروز به صورت ارتباط تلویزیونی برگزار می‌شود
۱۳۹۹/۱۱/۱۵ - ۱۰:۱۶

برگزاری همایش بین‌المللی «گام دوم انقلاب اسلامی، مکتب شهید سلیمانی»

رهبر انقلاب در سالروز عید میلاد حضرت زهرا (س) در جمع مداحان اهل بیت (ع) امروز به صورت ارتباط تلویزیونی سخنرانی خواهند کرد.

رسم هرساله‌ی این دیدار اینگونه بود که مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام در حسینیه امام خمینی به شعرخوانی و مولودی‌خوانی می‌پرداختند، اما امسال با توجه به شرایط کرونایی و لزوم اجرای ضوابط بهداشتی، این برنامه به صورت مجازی برگزار میشود و تعدادی از شاعران و ذاکران اهل بیت علیهم‌السلام از طریق ارتباط تصویری به مدیحه‌سرایی در وصف حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله‌علی‌ها خواهند پرداخت.

رهبر انقلاب اسلامی نیز پس از اجرای این برنامه‌ها، به ایراد سخن خواهند پرداخت.

دیدار مداحان اهل بیت با رهبر انقلاب امروز به صورت ارتباط تلویزیونی برگزار می‌شود

گسترش همکاری‌های دفاعی ایران و هند
۱۳۹۹/۱۱/۱۵ - ۰۹:۵۲

وزیر دفاع کشورمان در نخستین برنامه سفر به هند، در مراسم افتتاح نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی بنگلور هند ۲۰۲۱ حضور یافت.
- بنا به اعلام روابط عمومی وزارت دفاع؛ امیر سرتیپ «امیر حاتمی» در نخستین برنامه سفر به بنگلور هند در مراسم افتتاح نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی هند ۲۰۲۱ حضور یافت.

نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی هند ۲۰۲۱ به منظور ارائه آخرین دستاورد‌های صنعت هوایی و دفاعی ۱۵ کشور جهان امروز در بنگلور گشایش یافت.

در این نمایشگاه که در پایگاه هوایی «یلاهانکای» شهر بنگلور هند برپا شده است سازندگان هواپیما‌های نظامی، جنگنده‌ها و نیز بالگرد‌های ۱۵ کشور جهان در ۵۶۴ غرفه جدیدترین دستاورد‌ها و محصولات خود را در معرض دید متخصصان هوافضا و کارشناسان نظامی قرار داده‌اند.

برگزاری همایش بین‌المللی «گام دوم انقلاب اسلامی، مکتب شهید سلیمانی»

روایتی از پانزدهم بهمن 57
۱۳۹۹/۱۱/۱۵ - ۰۹:۳۵

روز شمار انقلاب

روایتی از پانزدهم بهمن 57

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/01']

 

همایش بین‌المللی «گام دوم انقلاب اسلامی، مکتب شهید سلیمانی»
۱۳۹۹/۱۱/۱۵ - ۰۹:۲۸

همایش بین‌المللی «گام دوم انقلاب اسلامی، مکتب شهید سلیمانی» در دانشگاه امام حسین (ع) با حضور محسن رضایی «دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام»، سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا حسنی آهنگر «فرمانده دانشگاه امام حسین (ع)»، فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و میهانان اقلیت‌های مذهبی ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آغاز شد.

پیام تصویری آیت الله مکارم شیرازی دومین همایش بین‎‌المللی «گام دوم انقلاب اسلامی، مکتب شهید سلیمانی، الگوی تربیت مدیران جهادی تمدن ساز» پخش شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمدرضا حسنی آهنگر» در تشریح فلسفه برگزاری همایش بین‌المللی گام دوم انقلاب اسلامی گفت: دانشگاه جامع امام حسین (ع) با شعار تزکیه، جهاد علمی و دانشگاه تمدن‏‌ساز، با مساعدت سایر دانشگاه‌‏ها و مراکز علمی و پژوهشی ملی و بین‌‏المللی، این همایش را در راستای گفتمان‌‏سازی و مطالبه‌‏گری نخبگانی و عمومی طراحی کرده‏ که پس از برگزاری نشست‌های فراوان علمی به‌صورت حضوری و مجازی در دانشگاه‏ها و مراکز مختلف، در حال برگزاری است.

مکتب شهید سلیمانی؛ شکل‌دهی نظام انقلابی تمدن‌‏ساز

طلوع فجر ۹۹| روز سوم
۱۳۹۹/۱۱/۱۵ - ۰۹:۲۵

در آستانه چهل و دومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با توجه به محدودیت‌های کرونایی، راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن امسال علاوه بر خودرویی و موتوری در بستر فضای مجازی نیز برای همه اقشار مردم برگزار می‌شود.

علاقمند می‌توانند از تاریخ ۱۲ لغایت ۲۲ بهمن برای شرکت در راهپیمایی مجازی به آدرس اینترنتی: Fajr.ccoip.ir مراجعه کنند.

تجدید میثاق مسئولان دستگاه قضا با آرمان‌های امام راحل/ راهپیمایی مجازی یوم الله ۲۲ بهمن

طلوع فجر|روز دوم
۱۳۹۹/۱۱/۱۵ - ۰۹:۲۴

محمدباقر قالیباف و جمعی از نمایندگان مجلس امروز با حضور در صحن مطهر امام خمینی (ره) و در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

رئیس مجلس در این مراسم گفت: اگر کسانی فقط بخواهند با چند جمله با تعریف و چند عکس و عبارت امام خمینی (ره) را خلاصه کنند ظلم به امام و مکتب امام است. امام یک حقیقت بود و زندگی واقعی، ملموس و عینی را در جهان امروز پیش پای ما گذاشت.

وی اظهار کرد: امام خمینی (ره) توانست باعث احیای مجدد اسلام در این وقت از تاریخ و باعث عزت مسلمین در جهان شد. ایشان با رژیم تا دندان مسلح منحوس پهلوی و زیاده‌خواهان و مستکبرین جهانی مبارزه کرد، ایستاد و نتیجه گرفت.

انقلاب اسلامی؛ الگوی تمام عیار برای ملت‌های مقاوم و آزادی‌خواه جهان

طلوع فجر| روز اول
۱۳۹۹/۱۱/۱۵ - ۰۹:۲۳

در آستانه ورود به چهل و سومین سال انقلاب اسلامی، در سراسر کشور جشن‌هایی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برپا شده است.

همزمان با لحظه ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن اسلامی، ناقوس کلیساها، سوت قطار‌ها و کشتی‌ها نیز به صدا در آمد.

گلبانگ انقلاب در همه واحد‌های آموزشی و شبکه آموزشی شاد هم نواخته شد.

طلوع فجر انقلاب/ گرامیداشت یوم‌الله ۱۲ بهمن در سراسر ایران اسلامی + فیلم و تصاویر



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *