تصویب کلیات طرح صیانت از عفاف و حجاب در کمیسیون مشترک فرهنگی و قضایی مجلس

10:50 - 31 مرداد 1394
کد خبر: ۶۹۱۸۴
خبرگزاری میزان: سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات طرح صیانت از عفاف و حجاب در کمیسیون مشترک فرهنگی و قضایی مجلس خبر داد و گفت: مقرر شد که این طرح جامع در دستور کار مرکز پژوهش ها و مرکز تحقیقات اسلامی مجلس قرار گرفته و بندهای آن نیز تکمیل شود.

لاله افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، با اشاره به موضوع عفاف و حجاب، اظهار کرد: شکی نیست که عفاف و حجاب، امری فطری است و با آگاهی بخشی به انسان‌ها، این فطرت درونی به جوشش در می آید؛ لذا همواره باید فرهنگ سازی و بصیرت بخشی در اولویت برنامه‌ها بوده و نسبت به بدحجابی و بی عفتی در جامعه دغدغه داشته باشیم.

وی با بیان این مطلب که دغدغه جدی نمایندگان مجلس درباره موضوع عفاف و حجاب است، بیان کرد: کمیسیون مشترک فرهنگی و قضایی مجلس در نشستی که طی چند روز گذشته برگزار شد، به بررسی طرح عفاف و حجاب پرداخته و کلیات آن به تصویب اعضا رسید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از تشکیل کار گروه ویژه در مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی این طرح خبر داد و خاطر نشان کرد: پس از تصویب کلیات طرح عفاف و حجاب در کمیسیون مشترک، مقرر شد که این طرح جامع در دستور کار مرکز پژوهش‌ها و مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی قرار گرفته و بندهای آن نیز تکمیل شود.

رئیس کمیته ویژه بررسی طرح عفاف و حجاب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سعی کردیم در بررسی این طرح، همه دستگاه‌هایی که در این موضوع نقطه‌نظراتی دارند، مشارکت داشته باشند. شورای انقلاب فرهنگی، وزارت کشور، وزارت ارشاد، وزارت اطلاعات، دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در جلسات ما شرکت دارند و دولت هم با تمام قوا در این موضوع حضور پیدا کرده است.

افتخاری درباره زمان‌بندی بررسی طرح «صیانت از حجاب و عفاف» نیز گفت: این طرح در مجموع 9 بند دارد و تا به حال 2 ماده از آن در کمیسیون مشترک بررسی شده و اگر بتوانیم در کارگروه ویژ بررسی طرح عفاف و حجاب به یک جمع بندی درباره تجمیع و به روز رسانی برخی قوانین مشترک برسیم بندهای دیگر آن نیز به تصویب می‌رسد.

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در تشریح بندهایی از این طرح، اظهار کرد: ماده یک این طرح درباره جریمه رانندگانی است که پشت فرمان کشف حجاب کرده یا مسافران داخل خودروی وی حجاب نداشته باشند و ماده دیگر این طرح در مورد کارمندان دولت است که اگر درمحل کار رعایت حجاب نداشته باشند به عنوان تخلف شناخته شده و باید تذکر شفاهی به آن‌ها داده شود ،همچنین در پرونده وی نیز این تخلف ثبت خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *