آزادی ۱۷ زندانی دیگر با اجرای طرح پایش زندانیان فارس

9:43 - 17 دی 1399
کد خبر: ۶۹۰۵۷۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیر کل زندان‌های استان فارس از آزادی ۱۷ زندانی دیگر از زندان‌های داراب و آباده خبر داد.
اسحاق ابراهیمی در گفتگو با میزان اظهار داشت: ۱۷ نفر از زندانیان آباده و داراب با مساعدت مراجع قضایی و پیگیری مسئولین واحد مددکاری زندان با اخذ رضایت شاکی و اعطای آزادی مشروط و مرخصی پایان حبس از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

وی ادامه داد:در اجرای بند ۱۲ سیاست‌های کلی قضایی مبنی بر اتخاذ تدابیر لازم در استفاده از مجازات زندان با رویکرد حبس زدایی و به منظور حصول اطمینان از اجرای قوانین و مقررات در مورد زندانیان و تامین حقوق بازداشت شدگان طرح پایش آن‌ها در زندان‌های استان در حال انجام است.

مدیرکل زندان‌های فارس ادامه داد: براساس این طرح کلیه زندانیانی که آثار تنبه و ندامت در آنان مشهود است و در صورت آزادی از زندان، دیگر مرتکب جرم نخواهند شد شناسایی، و به مراجع قضایی ذی ربط جهت فراهم کردن زمینه آزادی آنان معرفی می‌شوند.

وی افزود: با اجرای موفق این طرح کلیه زندانیان به ویژه زندانیان جرائم غیرعمد و نیازمند، و همچنین زندانیانی که سابقه محکومیت کیفری نداشته، فاقد شاکی خصوصی می‌باشند در طول تحمل محکومیت از اخلاق و رفتار حسنه‌ای برخوردار بوده و اظهار ندامت دارند مورد پایش قرارمی گیرند تا زمینه آزادی آنان فراهم شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *