دیدار دبیر با رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی و حضور در مجمع هیئت کشتی استان

15:51 - 16 دی 1399
کد خبر: ۶۹۰۴۷۶
رییس فدراسیون کشتی با رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کرد.
- بر اساس اعلام روابط عمومی فدراسیون کشتی، در این دیدار که با حضور مسعود ریاضی، رییس هیئت کشتی استان برگزار شد، علیرضا دبیر ضمن اشاره به جایگاه متفاوت کشتی با سایر ورزش‌ها تصریح کرد: بودجه کشتی جوابگوی این ورزش نیست و اگر کمک‌های لازم به آن نشود، توقع ایجاد پیشرفت و سازندگی در آن بی جا است.

وی ادامه داد: کشتی ورزش ملی ما محسوب می‌شود، اما نگاه ملی به آن نمی‌شود و همه باید این ورزش را برای خود بدانند چراکه این ورزش جزئی از فرهنگ و سنت ما ایرانیان است.

در ادامه حسینی ضمن حمایت از کشتی استان خراسان رضوی قول داد تا پایان سال، کمک‌هایی را به هیئت کشتی استان انجام دهد.

همچنین مقرر شد برای برگزاری رقابت‌های جام زنده یاد مرحوم سیدجعفر موسوی در سال آینده به میزبانی مشهد برنامه ریزی شود و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در امر برگزاری این مسابقات کمک‌های لازم را بعمل آورد.

هادی عامل کارشناس کشتی گزارشگر قدیمی کشتی کشور نیز در این دیدار حضور داشت.

همچنین رییس فدراسیون کشتی در مجمع عمومی هیئت استان خراسان رضوی با بیان اینکه برای پیشرفت کشتی نباید منتظر کسی ماند و باید کار را پیش برد گفت: اگر منتظر این باشیم که بودجه‌ای از طرف اداره کل ورزش و جوانان بیاید و بعد کار انجام دهیم، کار پیش نمی‌رود. یک رییس هیئت شهرستان باید خودش داشته بشد و با رایزنی که با سایر نهاد‌ها و سازمان‌ها انجام می‌دهد برای کشتی آورده داشته باشد.

وی افزود: به تنهایی کار کشتی را نمی‌توان پیش برد و اگر قرار بود من در خانه کشتی می‌نشستم و منتظر آن بودم که کار کشتی راه بیافتد، هرگز این کار عملی نمی‌شد. به همین منظور در تمام استان‌ها حاضر خواهم شد و از نزدیک در جریان مشکلات کشتی قرار می‌گیرم و در جهت رفع آن نیز جلساتی را با مسئولین ارشد برگزار می‌کنم، اما یک دست صدا ندارد و همه باید دست در دست هم کار را پیش ببریم.

در ادامه روسای هیئت‌های کشتی نیز در مورد دغدغه‌های خود صحبت‌هایی را با رییس فدراسیون کشتی مطرح کردند.

دبیر همچنین در نشست صمیمانه‌ای با پیشکسوتان، قهرمانان، مربیان و داوران کشتی استان حضور یافت که در این جلسه نفرات حاضر نظرات و پیشنهادات خود را از نزدیک به رییس فدراسیون کشتی منتقل کردند.

وی با اشاره به اینکه کشتی خراسان در دهه‌های گذشته قهرمانان بزرگی داشته گفت: مشهد و استان خراسان رضوی از دیرباز به کشتی شناخته می‌شود و پهلوانان و قهرمانان بزرگی از این سرزمین به ایران و دنیا معرفی شده اند که از بارزترین آن‌ها می‌توان مصطفی طوسی، ابوالقاسم سخدری، احمد وفادار، یعقوبعلی شورورزی، حاج محمد خادم، محمد توکل، امیر و رسول خادم، مجید خدایی و ... نام برد.

رییس فدراسیون کشتی تصریح کرد: جامعه کشتی استان باید با ایجاد یک همدلی به دنبال این باشند که کشتی خراسان به جایگاه اصلی خود بازگردد و در این میان نقش مربیان سازنده بسیار تأثیرگذار است. فدراسیون برنامه‌های خوبی را برای آموزش مربیان و داوران دارد و انستیتو کشتی بلافاصله پس از گذر از ممنوعیت به دلیل ویروس کرونا، با اعزام مدرسان خود به مراکز استان‌ها کار را شروع خواهد کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *