اسپانیا قبل از 31 اکتبر نیروهای خود را از افغانستان خارج می کند

22:15 - 20 شهريور 1394
کد خبر: ۶۹۰۴۳
خبرگزاری میزان: بر اساس اعلام دولت اسپانیا ، نیروهای ارتش این کشور قبل از 31 اکتبر 2015 (9 آبان 1394) از افغانستان خارج خواهند شد .
اسپانیا قبل از 31 اکتبر نیروهای خود را از افغانستان خارج می کندبه گزارش گروه فضای مجازی به نقل از ایرنا، ماموریت نیروهای نظامی اسپانیایی در افغانستان رو به پایان بوده و زمان اندکی به اتمام حضور 14 ساله آنها (از سال 2002 ) باقی مانده است.
بدین ترتیب قبل از 31 اکتبر سال جاری نزدیک به 420 نظامی مستقر در هرات واقع در شرق افغانستان ، از این کشور خارج خواهند شد .
بر اساس طرح برنامه ریزی شده ، هنگامی که خروج نظامیان تکمیل شود فقط حدود 20 افسر در مقر مرکزی ناتو در کابل تا آخر سال جاری میلادی مستقر خواهند بود. در زمان بیشترین حضور ، اسپانیا بیش از یک هزار و 500 نظامی در افغانستان داشت .
گروه اسپانیایی ها در چارچوب ماموریت موسوم به 'حمایت قاطع' ، به کمک و مشاوره به مقامات افغان می پردازند .
به نوشته ال پاییس، بیش از 18 هزار اسپانیایی در طول این سالها برای ماموریت به افغانستان وارد شدند .نخستین 350 نفری که اسپانیا به افغانستان اعزام کرد در ژانویه سال 2002 و چهار ماه پس از حملات علیه برج های دو قلو در نیویورک بود.
در سال 2005 ، اسپانیا فرماندهی پایگاه هرات را به دست گرفت و مسوول گروه بازسازی استان قلعه نو شد .در سپتامبر 2013 ، اسپانیایی ها از این استان خارج شدند و آن را به دست مقامات افغان سپردند .
در مجموع 99 نظامی اسپانیایی و دو مترجم که برای نظامیان اسپانیایی کار می کردند در افغانستان کشته شدند .هزینه کل ماموریت نظامی در افغانستان حدود سه میلیارد و 700 میلیون یورو اعلام شده است .
/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *