فرمانده نهاجا: تکنولوژی‌های پیشرفته هوایی حاصل زیرساخت‌های ایجاد شده توسط شهید ستاری است

12:17 - 14 دی 1399
کد خبر: ۶۸۹۷۱۴
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه تکنولوژی‌های پیشرفته هوایی حاصل زیر ساخت‌های ایجاد شده توسط شهید ستاری است، گفت: در حادثه ۱۵ دی (۱۵ دی سال ۱۳۷۳ روز شهادت شهید ستاری و شهید یاسینی بر اثر سانحه سقوط هواپیمادر اصفهان) ستاره‌هایی را از دست دادیم که تک تک این عزیزان اثرات پر رنگ و تعیین کننده‌ای داشتند.
  - امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده امروز در حاشیه مراسم سالگرد شهید منصور ستاری فرمانده پیشین نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران گفت: شهید ستاری در دوران دفاع مقدس با طرح‌ریزی‌هایی که انجام دادند و نقش بسیار پر رنگی در پیروزی رزمندگان ما داشتند، هیچ وقت فراموش نخواهد شد.

وی افزود: بعد از دفاع مقدس در نقش‌های مدیریتی خدمات بسیار راهبردی داشتند و زیر ساخت‌هایی در نیروی هوایی پایه‌ریزی کردند و ما الان بهره آن را گرفتیم، دستبابی ما به تکنولوژی‌های پیشرفته هوایی حاصل زیر ساخت‌های ایجاد شده توسط شهید ستاری بود که پایه گذاری کردند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: ما در حادثه ۱۵ دی ( ۱۵ دی سال ۱۳۷۳ روز شهادت شهید ستاری و شهید یاسینی بر اثر سانحه سقوط هواپیمادر اصفهان) ستاره‌هایی را از دست دادیم  که تک تک این عزیزان اثرات پر رنگ و تعیین کننده‌ای داشتند.

سورنا ستاری فرزند شهید منصور ستاری نیز در این مراسم گفت: در تمام این ۲۶ سال در این مراسمات بودم و جا دارد تشکر کنم بعد این مدت یاد ایشان و دوستان و همرزمان عزیزشان که در این حادثه بودند را گرامی می‌دارند.

معاون علم و فناوری رییس جمهور تصریح کزد: بزرگترین شاخصه شهید ستاری پیاده سازی هر آنچه در ذهن داشت بود و این خصوصیت در هر کسی نیست، ما خیلی آمال و آرزو‌ها در ذهن داریم، ولی نمی‌توانیم آن را محقق کنیم.

ستاری اظهار داشت: نقش شهید ستاری در عملیات والفجر ۸ همین بود، این اتفاق نمی‌افتد مگر فرد اعتماد به نفس بالایی داشته باشد و کامل بتواند در ذهن خود شبیه سازی کند، دانش بال او توانایی پیاده سازی این دانش در حوزه عمل از دیگر شاخصه‌های ایشان بود و در ساخت قطعات هواپیما در آن زمان اقداماتی انجام دادند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *