پمپئو: آمریکا طرح مجلس ایران را برای افزایش سطح غنی سازی اورانیوم محکوم می کند

20:52 - 21 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۲۶۸۷
وزیر خارجه آمریکا اظهار کرد: کشورش طرح مجلس ایران را برای افزایش سطح غنی سازی اورانیوم محکوم می کند.

- مایک پمپئو طی بیانیه ای تاکید کرذ: آمریکا طرح مجلس ایران را برای افزایش سطح غنی سازی اورانیوم محکوم می کند.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: در این راستا از جامعه بین‌المللی درخواست می کنیم تا به تلاش‌ها برای منزوی کردن ایران ادامه دهد.

وی در این راستا افزود: این مصوبه چیزی جز جدیدترین ترفند رژیم برای استفاده از برنامه هسته‌ایش جهت ارعاب جامعه بین‌المللی نیست و قانون  فوق در صورت تصویب غنی‌سازی ایران را به سطح خطرناک ۲۰ درصد خواهد رساند.

پمپئو در این بیانیه تاکید کرد: حال این موضوع مطرح است که ایران در حال حاضر محدودیت‌های برجامی در خصوص سطح غنی‌سازی را زیر پا گذاشته و علاوه بر آن اقدام به توسعه ذخائر اورانیوم و تحقیق، تولید و نصب سانتریفیوژ‌های پیشرفته کرده است.

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه، ایران هیچ توجیه فنی منطقی درباره اینکه چرا نیاز به غنی‌سازی اورانیوم در این سطح برای اهداف صلح‌آمیز دارد ارائه نکرده است، افزود: جامعه بین‌المللی نباید بهانه‌تراشی‌های خطرناک این رژیم را با مماشات اقتصادی پاسخ دهد.

پمپئو تصریح کرد: در صورتی که ایران دنبال کاهش تحریم و فرصت اقتصادی باشد، باید ابتدا با متوقف کردن اخاذی‌های هسته‌ای و با مذاکره بر سر توافق جامعی که در آن ساخت موشک‌های بالیستیک، حمایت از تروریسم، بازداشت‌های غیرمنصفانه و سایر فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده در منطقه مورد رسیدگی قرار می‌گیرند ابتدا نشان دهد که جدی است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *