واریز همسان‌سازی بازنشستگان روستایی و عشایر

13:12 - 19 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۲۱۰۳
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر با اشاره به اینکه همسان‌سازی در ۲۷ آبان ماه به حساب همه مستمری‌بگیران واریز شده است گفت:افزایش مستمری بسته به سال بازنشستگی بوده است.

- علی شیرکانی در گفت‌وگوی تلویزیونی در خصوص همسان سازی مستمری ۱۲۰ هزار بازنشسته روستایی و عشایر گفت: هشت سطح حقوقی در صندوق روستاییان و عشایر تعریف شده است و هر بازنشسته با توجه به سطح پرداختی مستمری بازنشستگی دریافت می‌کند و همسان سازی که در صندوق صورت گرفت بر این منوال بود کسانی که در یک سطح حقوقی قرار داشتند بدون توجه به سال بازنشستگی مستمری یکسانی را دریافت می‌کنند و سال بازنشستگی در میزان حقوق مستمری تاثیری ندارد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه در سال ۹۹ همسان سازی واقعی در این صندوق صورت گرفته است، افزود: به طور میانگین ۵۵ درصد افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ را داریم؛ که این افزایش مستمری بسته به سال بازنشستگی بوده است و هرچه بازنشستگی قدیمی‌تر بوده و میزان افزایش بیشتر است.

وی با بیان اینکه افزایش مستمری‌ها معمولاً با یک نرخ ثابت صورت می‌گیرد، گفت: این نرخ معمولاً از نرخ افزایش حقوق پایین‌تر است بنابراین بازنشستگان قدیمی‌تر، افزایش مستمری کمتری داشتند؛ که در سال ۹۹ با همسان سازی که اعمال شدافرادی که افرادی که در یک سطح حقوقی قرار دارند حقوق یکسانی دریافت می‌کنند.

با اشاره به اینکه این همسان‌سازی از ابتدای فروردین امسال برای بازنشستگان محاسبه شده است تصریح کرد: همه مابه‌التفاوت همسان‌سازی در ۲۷ آبان ماه به حساب بازنشستگان واریز شد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر در پایان افزود: بازنشستگانی که در این خصوص سوال و یا اعتراضی دارند می‌توانند علاوه بر تماس با کارگزاری‌ها و دفاتر استان‌ها با شماره ۴۳۳۵۱ تماس بگیرند و کمتر از یک ماه جواب اعتراض و درخواست آن‌ها بررسی و اطلاع داده خواهد شد و در صورت نیاز به اصلاح، اصلاحیه مربوطه در اولین لیست اعمال خواهد شد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *