اختصاص 9میلیارد تومان برای حمایت از صنایع کوچک

14:25 - 26 مرداد 1394
کد خبر: ۶۷۸۶۸
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری از تخصیص اعتبار 9 میلیارد تومانی به صنایع کوچک خبر داد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، علی تعقلی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در نشست هماهنگی و تعامل سازنده با واحدهای برتر صنایع کوچک، با بیان اینکه خدمات صندوق گسترده تر شده است، افزود: صندوق ضمانت تا سقف 6 میلیارد تومان اعتبار به اشخاص حقیقی و 3 میلیارد تومان نیز در قالب ضمانت نامه به واحدهای درخواست کننده و با توجه به شرایط اعتبار سنجی اعطا خواهد کرد.

وی در خصوص تنوع خدمات و نحوه مراجعه به صندوق گفت: ضمانت نامه شرکت در مناقصه و مزایده مورد نیاز صنایع کوچک، توسط صندوق از هفته جاری قابل ارائه بوده و 50 درصد تخفیف نسبت به بانک برای واحدها در خصوص کارمزد در نظر گرفته شده است همچنین وجه وثیقه در خصوص ضمانت نامه مناقصه و مزایده، صفر است همچنین وثایق در خصوص این ضمانت‌نامه‌ها سهل است.

تعقلی در ادامه به سه ضمانت‌نامه دیگر اشاره کرد و گفت: ضمانت‌نامه حسن انجام تعهدات، پیش پرداخت و کسور وجه الزمان، که صندوق 50 درصد تخفیف در کارمزد برای متولیان صنایع کوچک قائل شده که از طرف دولت برای واحدهای صنعتی کوچک اعمال شده است و تا پایان سال 94 فعلا در حال انجام خواهد بود.

وی در خصوص ضمانت‌نامه‌ای دیگر که در سیستم بانکی به صراحت ممنوع شده است، گفت: ضمانت نامه تعهد پرداخت، که توسط بانک مرکزی ممنوع شده اما مورد نیاز واحدهای صنایع کوچک است. صندوق تصمیم دارد این ضمانت نامه را در 4 طبقه ارائه دهد.

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بیان کرد: صندوق در خصوص این ضمانت نامه رقیبی ندارد و در نظر دارد به واحدهای ارائه دهد به عبارتی صندوق امادگی دارد تسهیلات اعطایی بانکها و موسساتی که وام می دهند را ضمانت کند و در این ضمانت نامه سقف 70 تا 75 درصدی داریم که درخواست داده ایم تا 120 درصد هم افزایش یابد.

وی افزود: برای افرادی که کسری وثیقه در نزد بانک‌ها دارند این ضمانت‌نامه بسیار قابل استفاده است.

تعقلی تاکید کرد: مشکل دیگر صاحبان صنایع کوچک مشکل سرمایه در گردش است این مشکل را قرار است با ضمانت نامه اعتبار خریدار حل کنیم. با این روش نیاز سرمایه در گردش از بین می رود زیرا در این صورت تامین کننده مالی دیگر بانک نیست. ما به طور گسترده با تمام تولید کنندگان مواد اولیه در ارتباط هستیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *